Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad nu ???????????
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2010 05:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3352
 Status: Offline

bliver lidt bange eller nervøs når jeg læser artikler i dagens avis

Police take precautions against possible violence in Bangkok and nearby provinces
By The Nation on Sunday
Published on October 10, 2010

The national police chief has ordered more checkpoints to try to prevent the movement of explosive components, amid fears of possible bombs in Bangkok and neighbouring areas. He also sent officials to check on shops selling such substances.

se mere her http://www.nation...39760.html

hvad skal vil det ende med total kaos eller hvad er det på tide at vi fastboende flytter hjem til aaby og lejer et par værelser

Sabotage threat 'in the next 20 days'
By THE NATION ON SUNDAY
Published on October 10, 2010

Former defence official says 'Seals from neighbouring country' poised to launch attacks
Admiral Banawit Kengrian, a former deputy defence permanent secretary, yesterday confirmed a report that armed militia are plotting assassination of leaders and attacks in the capital during the next 20 days.

Bannawit said he had learnt from military intelligence officials that tens of foreign armed militia from a neighbouring country's Seals, with the same capability as the Royal Thai Navy's Seals and the Royal Thai Army's Special War Command or Red Hat, are planning terror strikes.

The report started making its rounds after last week's explosion in Nonthaburi shattered the country's fragile peace. Bannawit said the report was based on facts and militias had infiltrated several spots in Bangkok to commit sabotage.

"This is not a misleading report. Army chief General Prayuth Chan-ocha has admitted that he asked officials to follow these groups and had warned the government about this. Preventive measures are needed to thwart the terror attempt,'' Bannawit said.

Bannawit "tweeted" that people should watch out for two major sabotage strikes within 20 days. Four rocket-propelled grenades (RPGs) found near the old headquarters of the opposition Pheu Thai Party could be linked to a Parliament attack.

He added that the secret command centre of former military top brass on Sukhumvit 3 has been closed. This could be because a major operation is in the making.

se mere her http://www.nation...39757.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2010 06:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

thai skrev:
bliver lidt bange eller nervøs når jeg læser artikler i dagens avis

hvad skal vil det ende med total kaos eller hvad er det på tide at vi fastboende flytter hjem til aaby og lejer et par værelser

Jeg tror ikke at du skal være bange. Det er forskræp, regeringen tager denne gang mulighederne for uro alvorligt. Det er vel ikke så tosset endda?

Der er en ny chef for de væbnede styrker, som HADER Thaksin.

Han er håndplukket til lejligheden. Hold dig væk fra urolighederne, så sker der dig intet.

Jeg har gennem tiderne boet i to asiatiske hovestæder, mens der var uro/ oprør, i den ene af byerne brændte der faktisk 5.000 bygninger på een nat, mig skere der absolut intet, og næste morgen tullede jeg fredeligt rundt i min bil og tjekkede ødelæggelserne.

Skal i øvrigt selv til Bangkok om en dag eller to, og jeg glæder mig mindst lige så meget, som jeg altid har gjort.
Tropiske hilsner
Aaby
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2010 10:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hej

jeg kommer tit til syd thailand hvor der er meget uro med skyderier og bomber

aaby skriver Hold dig væk fra urolighederne, så sker der dig intet. et lidt nemt købt råd

min kone har fået 2 familie medlemmer slået ihjel af bomber og de holdt sig væk fra urolighederne, sad så ment og drak te ved et gade køkken

nu skal vi ikke male fanden på væggen det er også farligt at gå over gaden

som aaby ganske rigtigt skriver regeringen tager denne gang mulighederne for uro alvorligt. Det er vel ikke så tosset endda?

.
aaby
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2010 12:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

yindee skrev:
hej

jeg kommer tit til syd thailand hvor der er meget uro med skyderier og bomber

aaby skriver Hold dig væk fra urolighederne, så sker der dig intet. et lidt nemt købt råd

min kone har fået 2 familie medlemmer slået ihjel af bomber og de holdt sig væk fra urolighederne, sad så ment og drak te ved et gade køkken

nu skal vi ikke male fanden på væggen det er også farligt at gå over gaden

som aaby ganske rigtigt skriver regeringen tager denne gang mulighederne for uro alvorligt. Det er vel ikke så tosset endda?

.

Terror i det sydlige Thailand, med små landsbyer eller småstore stationsbyer, kan ikke sammenlignes med gigantiske Stor Bangkok. Jeg er ikke matematiker, men tag lige antallet af mennesker, i forhold til antallet af bomber de to steder.

Hvis vi siger at der bor 15 mio mennesker i Bangkok, hvor står er sandsynligheden så for, at man rammes af en bombe?

Kender ikke antallet af bombebrag i Bangkok pr år, men, som sagt, matematiker er jeg ikke.

Gode bud på risikoen i begge områder, modtages gerne.
Tropiske hilsner
Aaby
pirat
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2010 02:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

risikoen er lille men frygten er stor hvor mange turister er der i irak
dkth
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2010 04:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Turisterne er taget til Afganistan, hvor de kan se den danske krigsmaskine banke taleban.

Hvad russerne ikke kunne klare vi danskere, vi tager først hjem når arbejdet er færdig, måske om 30 - 40 år.

Ironi kan forekomme i indlæget.
thai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2010 13:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3352

hej
jeg er ikke bange for de få bomber der har været i bangkok , er bange for de folk der står bag ved bomberne , for de har ingen respekt for noget som helst

de personer er klar til hvad som helst for at komme til magten , får de den bliver det et helvede her i landet

se bare dagens avis syntens det chokerende læsning der vides det kan blive hårde tider frem over

39 red-shirt warriors 'brainwashed' to hate monarchy during training in Cambodia: DSI

Thirty-nine red-shirt warriors were "brainwashed" to hate the Royal Family during their three-week training in Cambodia, a senior official of the Department of Special Investigation said Monday.

Pol Lt Col Payao Thongsen, an investigator in charge of terrorism case, said he had interrogated 11 red-shirt warriors, who were rounded up at a resort in Chiang Mai.

The 11 men testified that they and 28 other men went to Siem Reap to receive training for three weeks and 35 of them returned to Thailan don August 16.

Payao said the 11 men testified that during the first week of training, the trainers showed them movies about the Royal Family to instill hatred on them.

They learned how to use various kinds of weapon during the second week and receive field training of the weapon and bomb usage during the last week.

Payao said two red-shirt leaders in Chiang Mai, Kanya Phakmaneechan and Phetchawat Watanapongsirikul, coordinated for the 39 men to receive the training.

The Nation http://www.nation...39823.html
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27
Hvad sagde jeg! Udenfor Thailand 2 07-01-2020 16:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768