Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2024 12:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3440
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør

Journalistik og litteratur om migration og prostitution er fyldt med sproglige klicheer om handlede kvinder, brutal tvang, menneskesmuglere, udvisninger og tilbagesendelser af prostituerede til deres oprindelige hjemlande. Men i ophobningen af stereotype beskrivelser af nedværdigende elendighed får man sjældent et indtryk af de mennesker, det handler om. Eller burde handle om.

Sine Plambech har som antropolog skrevet en fremragende bog, hvor kvinderne ikke blot får ansigter, men også bliver til rationelle, selvstændigt tænkende og planlæggende mennesker, der arbejder for at give deres børn og deres familier et bedre liv. Mennesker, der ofte ved, hvad de gør, og som ofte har familier, der er stolte af deres indsats og ikke mindst den indtægt, de sender hjem. Og nogle, der som Sommai i Thy, er stolte af sig selv. Hun forlod Thailand i 1990 og siger ”Jeg er stolt af mig selv, og det jeg har gjort. Fordi det ændrede mit liv. Og det ændrede mine børns liv. De har det godt nu i Danmark. Vi har det godt.”

Der er mange vigtige budskaber i Plambechs bog. Et af dem er, at kvinderne både i Thailand og i Benin City i Nigeria som oftest godt ved, hvad de gør.

De ved at de, hvis de når frem, skal leve af prostitution, og at de gældsætter sig, så de udover at sende penge hjem også skal kunne betale gæld tilbage. De skal arbejde hårdt og hele tiden med det eneste de har, deres krop.

Og det er det de gør


Læs resten af anmeldelsen her: »Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2024 10:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3440
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Sine Plambech sætter ord på om hendes nye bog: Global Sex


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Globale danskere i Thailand Arrangementer 1 01-11-2022 13:48
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Udenrigsministeriet forlænger sin globale rejsevejledning til og med 31. maj 2020 Nyheder på dansk 1 10-05-2020 11:39
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.15 sekunder | 99,636,788 Unikke besøg | jQ Blog