Oprettet af per1234 d. 18-09-2012 16:10
#6
milex skrev:
@pers1234
Det er vel kun en 'krise' for de rejsende der ønsker en direkte rute CPH-BKK-CPH.
At SAS indsætter deres fly på andre ruter, som de mener er mere profitable, er vel blot naturligt.
det havde været mere smart og naturligt at købe et par fly mere, nå lige meget om 3 til 5 år tror jeg SAS er ude
Redigeret af per1234 d. 18-09-2012 16:10
Oprettet af rinpoche d. 18-09-2012 19:41
#8
Reduceringen af lønnen i december for de kabineansatte er en del af programmet SAS Core og SAS Excellence.
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at specielt de kabineansatte har førhen været såre privilegerede. Ikke mindst som følge af fagforenings-tyranni.
Nye vinde blæser nu, og fagforeninger er ved at miste deres jernhårde greb, da de også kan se hvor det bærer hen, hvis de forsøger at fastholde deres til tider ublu krav.
ALLE afdelinger af SAS har afgivet en lang række privilegier.
ALLE løber hurtigere. Lønstigninger er indefrosset og har været det i en årrække.
Tidligere tiders frynsegoder, er alle som en bortfaldet.
Pauser er reduceret med 30 procent.
Ja, jeg er sas ansat. Ansat i Cargo afdelingen, der er en del af SGH, Sas Ground Handling, der beskæftiger 5.500 personer.
Vores timelønnede portører arbejder som heste for at få tingene til at gå op i en højere enhed.
Her er ingen forkælede medarbejdere. Kun benhårdt arbejdende medarbejdere, der kæmper for at bevare deres arbejdsplads.
Nogle nyansatte er løbet skrigende væk ud fra de krav der stilles.
Nøjagtig det samme gør sig gældende for kuffertdrengene og ramp handling og mange andre afdelinger.
Vi bløder til tider, men vi giver ikke op.
Konkurrencen er hård, men nye aktører skal have deres spillerum.
Nogle spiller med unfair midler, uden garantier såfremt fly bliver aflyst, intransparente gebyrer, ingen overenskomster etc. Ingen nævnt, ingen glemt.
SAS er en "feeder" fra og til destinationer i specielt skandinavien til Hub i CPH.
En del af disse ruter er direkte tabsgivende pga low yield.
Men det opvejes af tilslutningsruterne.
Ingen SAS? Ingen feeder service. Tag bussen...
Tillad mig afslutningsvis at sige een ting:) Penge lagt hos et skandinavisk flyselskab går til vores samfund. Gulf Air, Quatar, Emirates går til?
....
Det oprindelige indlægs overskrift lyder som så: Krise hos Sas.
Tværtimod, det er fremadrettet nytænkning, selvom det selvfølgelig kan berøre os thailandsrejsende fra cph.
Redigeret af rinpoche d. 18-09-2012 19:47