Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
På bordel i Thailand
per1234
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2014 11:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857
 Status: Offline

Ekstrabladet har været i byen Shock

Soi Cowboy er Bangkoks Red-light district – her boltrer besøgende sig i (meget) letpåklædte damer

Da vi kommer ind på dansebaren, er dansegulvet, der er hævet en meter over gulvet, fyldt med unge kvinder med bare bryster. Det var ikke, hvad jeg var blevet lovet. Det her skulle efter sigende være en af de mindre ekstreme barer i Bangkoks red-light district, Soi Cowboy. Og – ifølge min danske guide, der har boet i Thailand i over 15 år – dermed et sted, hvor pigerne har både under- og overdel på, når de danser, hvor de ikke hiver diverse objekter ud af deres underliv, og hvor deres hud ikke er overtatoveret, for at vise, at de har lang tids erfaring fra branchen.

Men nu er gulvet altså alligevel fyldt med piger uden overdel.

Jeg får at vide, at en gæst, lige inden vi kom ind, har betalt for, at alle danserne smed toppen, og det er altså derfor, at dansernes påklædning nu består af høje, sorte støvler i lak, sorte trusser, seler, et neon-halsbånd, men ingen overdel. Jeg får i samme ombæring også at vide, at man kan købe sig til det meste på de her barer – de er det tætteste, man kommer på bordeller i Thailand. Pigerne på dansebarerne i Soi Cowboy er alle sammen til salg, men der findes ingen lokaler inde bagved, hvor kunder tages med ind, når de har købt en danser.

Betal med en lady-drink
Selvom jeg er lidt skeptisk ved møblementet, der er i vaskbart plastik og omgiver en fedtet pæl i midten, sætter vi os i en bås i hjørnet.

Siddende der, er jeg i første omgang mest bare rystet over danserne på scenen – både på grund af de uventede bare bryster, men også fordi danserne ikke ser ret gamle ud. Min guide forsikrer mig dog om, at danserne på barerne i Bangkok med garanti alle er myndige.

Jeg kigger måbende videre, og efterhånden som jeg får sluppet scenen med øjnene og får mulighed for at kigge rundt i lokalet, lægger jeg mærke til båsene. Her sidder der også piger. Guiden fortæller, at en danser kan købes ned fra dansegulvet ved at bestille en 'lady-drink' til hende gennem mama-san'en, der i realiteten fungerer som bordelmutter og hele tiden går rundt langs båsene.

Lady-drinken koster 300 baht, hvilket svarer til ca. 55 kr., og den får den valgte pige til at komme ned i båsen og tale med køberen. Er man interesseret i mere, kan pigen købes helt fri af dansegulvet. Det koster ca. 700 baht, 130 kr, og de penge går kun til baren. Hvor meget pigen koster herefter afhænger af, hvad hun og køber aftaler, hvilket selvfølgelig igen afhænger af, hvad det er, køber er interesseret i at købe.

Jeg får at vide, at en typisk pris for en 'dansepige' en hel nat er mellem 1.500 og 2.000 baht, altså mellem 270 og 370 kr. Køber man hende, vil hun typisk gå ud bagved for at klæde om til civil, så folk på gaden ikke kan se, at hun er 'købt', og derefter vil hun og køber forlade baren sammen og oftest tage på hotel, men nogle gange også hjem til køberen privat.

Rige japanere
Imens jeg sidder og kigger rundt på båsene, lyder der pludselig skingre jubelskrig fra scenen. Jeg kigger lidt forvirrede rundt og finder hurtigt ud af, at jublen er tiltænkt den rigt-udseende ældre japanske mand, der lige er kommet ind.

Alle danserne – der nu har taget overdele på igen – er vendt mod ham, og dansen er pludselig blevet en del mere konfronterende. Der bliver vrikket en del mere numse, slikket om munden og flashet rigeligt med kavalergang – pigerne er meget tydeligt i gang med at sælge sig selv til en køber, de kender.

Tre af dem ender med at blive valgt og hentet ned i den bås, japaneren sætter sig i. Her sætter den ene sig straks på skødet af manden, men bliver med en meget overlegen attitude skubbet ned.

Selvom det for os er meget uvirkeligt, at pigerne så gerne vil 'købes', forstår man på en måde alligevel godt deres ihærdige indsats, når de ser kendte købestærke kunder. På barerne i Soi Bangkok er der nemlig ikke noget, der hedder timeløn. Danserne får i stedet penge i forhold til, hvor meget de sælger. For hver lady-drink en pige får langet over baren, får hun f.eks. en kupon, som hun gemmer i en lille pung, der hænger i hendes top. Når natten så er omme, afleverer hun sine kuponer i baren og indløser det, der udgør hendes løn.

http://ekstrablad...308997.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 51 23-11-2024 11:59
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768