Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Danmark dejligt eller ???
Je suis Charlie
Skrevet d. 12-12-2018 05:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/Udklipllfonden.JPG


Efter at have skjult indtægter fra salg af konsulentydelser bliver Løkkefonden nu tvunget til at redegøre for sine pengestrømme.

Erhvervsstyrelsen kræver svar på en række spørgsmål om økonomien bag statsminister Lars Løkke Rasmussens velgørenhedsprojekt. For der kan rejses spørgsmål ved, om fonden i virkeligheden driver erhverv.

Det skrev styrelsen 5. december til Løkkefonden i et brev, som B.T. har fået aktindsigt i.

læs mere her https://www.bt.dk...gestroemme


Se brevet: Løkkefonden afkræves svar om pengestrømme

www.thai-dk.dk/uploads/22507439-brev-til-fonden.jpg

se stort foto herhttps://www.thai-...fonden.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Elmer55
Skrevet d. 19-12-2018 09:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 19.11.15
 Status: Offline

Du må godt synge med her, på siden er vi nemlig ikke racister






En underviser på CBS følte sig krænket over, at der på et møde blev sunget ”Den danske sang er en ung blond pige”.

Hun fik en undskyldning, og nu synges sangen næppe på instituttet igen. Da Kai Hoffmann og Carl Nielsens ”Den danske sang er en ung blond pige” blev sunget som morgensang i forbindelse med et internt møde på CBS, Handelshøjskolen i København, følte en kvindelig, brun forsker sig krænket og ikke-inkluderet.

læs mere her: https://www.krist...koebenhavn


Chokeret Lars Løkke: 'Det kan simpelthen ikke være rigtigt'

hvis der fremover ikke kan synges efter højskolesangbogen (herunder nr. 162) på CBS'.

Den danske statsminister, Lars Løkke Rasmussen, melder på Facebook helt klart ud om sin holdning til den sag fra CBS, som Kristeligt Dagblad omtalte tirsdag aften.

læs mere her: https://ekstrabla...gt/7445005
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
Skrevet d. 28-12-2018 09:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Pæne borgere i respektable job som revisor og advokat er en uvurderlig hjælp for bagmændene for prostitution og kvindehandel, når de skal vaske millioner af sorte kroner hvide og undgå afsløring af politi og skattemyndigheder.

Det afslører dokumentarprogrammet Prostitutionens Bagmænd, som er produceret af den tidligere Cavlingprisvinder Christian Andersen.

Med skjult kamera og under dække af selv at ville købe og drive et bordel, har udsendelsens journalister siden sommeren 2007 infiltreret det københavnske prostitutionsmiljø og opsøgt flere bagmænd og deres rådgivere.

Blandt dem, der afsløres i programmet, er en navngiven revisor, som ved siden af sin revisorvirksomhed og et regnskabsjob i en offentlig virksomhed siden 1998 har hjulpet adskillige københavnske bordelejere med at fikse regnskaberne og hvidvaske sorte penge, så myndighederne ikke får mistanke om noget ulovligt.

Også en navngiven advokat afsløres af programmets skjulte kamera: Den pågældende giver i udsendelsen råd om, hvordan man ved hjælp af bl.a. fiktive lånebeviser kan hvidvaske indtjeningen fra den ulovlige bordelvirksomhed. Advokaten tilbyder også at lave det nødvendige papirarbejde for 20.000 kr. - sort.

kilde http://tvtid.tv2....54150.html


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alenejensen
Skrevet d. 01-01-2019 10:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 104
Tilmeldt: 25.06.12
 Status: Offline

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
Skrevet d. 02-01-2019 06:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline



Læs hele statsministerens nytårstale

Godaften.


I dag har vi taget fat på et nyt år, som umiddelbart tegner lyst. Det går godt i Danmark. Så det kunne være fristende for mig at fortælle om de seneste års fremgang - der skal jo være folketingsvalg i år...

Beskæftigelsen er højere end nogensinde. Måned for måned kommer flere i job. Færre er på kontanthjælp og dagpenge. Antallet på offentlig forsørgelse er det laveste i mere end tredive år. Mange unge tager en uddannelse. Flere syge overlever kræft. Og en dag som i dag med god blæst dækker vindmøller hele vores elforbrug. Aldrig har så mange haft så rige muligheder. Ude i verden sker der også fremskridt: Færre sulter. Færre børn dør som små. Flere kommer i skole. Så jeg kunne let holde en hip-hip-hurra tale om, hvor fantastisk det går. Det er jeg sådan set godt i gang med. Men lad mig stoppe her.

For der er noget andet, som er vigtigt at få sagt. Bekymringer, jeg har. Og som jeg tror, mange af jer deler. Jeg vil ikke kun pudse medaljens forside. Jeg vil også se bagsiden. For sådan er verden. Ikke kun blank og glat. Men også foruroligende og mærket af historien.

Min bedstefars livssyn var præget af Første Verdenskrig. Af de dybe sår, som krigen gav Europa. Min mor var barn under Anden Verdenskrig. Hun var bornholmer – otte år gammel, da Nexø blev bombet, mens resten af Danmark fejrede befrielsen. Bragene fra de faldende bomber, ruinerne, angsten. Det fulgte hende gennem hele livet.

Jeg er selv vokset op med den kolde krig. Jeg har besøgt dissidenter bag jerntæppet. Været vidne til Tysklands genforening. I år – i 2019 – er det 30 år siden, Berlinmuren faldt. Og håbet om frihed blev tændt i hele Europa. Det er det historiske bagtæppe. Men i disse år er det, som om tæppet bliver trevlet op.

Den fredelige verden, vi drømte om, er i opbrud. Øjebliksbilledet er flimrende og porøst. Jeg kan godt blive bekymret for, om alt det, der blev sat i søen i krigens kølvand, bliver skyllet væk igen. Ønsket om fred. Håbet om demokrati. Menneskerettighederne. Viljen til samarbejde. Internationale fællesskaber, der forpligter og beskytter. Bygget på ordentlighed. Skabt med verdenskrigene i frisk erindring.

Kan vi regne med, at den ordentlighed og den forpligtelse holder, når færre husker historien – som andet end netop historie? Det er jeg – desværre – ikke helt sikker på.

Det bekymrer mig, når Rusland vil knægte friheden i lande, som fik deres frihed med murens fald. Det bekymrer mig, når USA er sig selv nok. Træder tilbage fra sine internationale forpligtelser og forlader klimaaftalen fra Paris.

Det bekymrer mig, når Kina med stor hastighed skaffer avanceret teknologi, som andre har brugt år på at udvikle.

Og det bekymrer mig, når Storbritannien forlader det EU, som har sikret fred og økonomisk fremgang i mere end 50 år. Det kan virke fristende at lukke af for en besværlig omverden. Vende ryggen til. Have nok i sig selv. Men er det nu så let? Verden forsvinder jo ikke.

Danmarks sikkerhed afhænger af internationalt samarbejde.

Vores velstand kommer fra handel med andre lande. Vores udvikling næres af udsyn. Vi bliver ikke mindre af at samarbejde med andre, vi bliver større.

Danmark er et lille land. Men vi er sammen om at udleve en stor idé: Et åbent, rigt samfund, hvor velstand og bæredygtighed går hånd i hånd. Hvor få har for meget og færre for lidt.

Det skal vi ikke gå og putte med.

Vi har meget at tilbyde verden. Og vi er – som et lille land i en stor verden – dybt afhængige af internationalt samarbejde. I EU, NATO og FN.

De problemer, der angår hele verden. Dem må og skal vi løse sammen. Migration. Kriminalitet. Miljø. Sikkerhed. Terror.

Kort før jul blev to unge kvinder brutalt myrdet under en ferie i Marokko. Danske Louisa Vesterager Jespersen blev kun 24 år. Norske Maren Ueland blev 28 år. Vores bange anelser er blevet bekræftet. De to uskyldige, forsvarsløse kvinder er ofre for feje, islamistiske terrorister. Mine tanker og min medfølelse er hos de unge kvinders familier. Hvad de må gennemgå, har jeg slet ikke ord for.

Vi reagerer alle med forfærdelse. Afsky. Og sorg. Men vi må også reagere ved at stå sammen om det, vi tror på. Menneskers frihed og ligeværd. Vi skal kæmpe for vores værdier. På tværs af politisk ståsted. Og på tværs af landegrænser.

Det er ikke alene gjort med hård retspolitik, politi og grænsekontrol. Det kræver også tættere europæisk samarbejde, udviklingsbistand, diplomati og øgede investeringer i vores fælles forsvar. Vi skal stå sammen om vores frie samfund.

Vi skal også stå sammen om at løse klimaforandringerne. Det er en af vores største udfordringer overhovedet – som samfund, som generation, som verden. Meldingerne er dystre. Tørke. Storme. Isen smelter. For hver rapport fra eksperterne, bliver billedet malet sortere. Det er snart sidste udkald. Det budskab kan man tage ned på to måder. Man kan vælge magtesløsheden. Eller man kan vælge modet og håbet.

I 1980’erne var hullet i ozonlaget den største trussel mod livet på jorden. Men i sidste øjeblik stod verden sammen. Og forbød de farlige gasser i spraydåser og køleskabe. Det er nu, vi skal udvise samme handlekraft mod klimaforandringer.

En verden i opbrud – hvor efterlader det Danmark? Jeg er barn af velfærdssamfundet. Blev student som den første i familien. Ligesom mange andre af min generation. Jeg er vokset op i et Danmark med en stærk samhørighed. Et land uden store skel mellem rig og fattig. Et fællesskab, hvor afstanden aldrig blev større end, at kassedamen fra supermarkedet og direktøren for det hele kunne mødes i svømmehallen eller til forældremødet. Danmark bliver tit fremhævet som et modsvar til den splittelse, man ser andre steder.

I USA stiger forskellen mellem de rige og de fattige. I Storbritannien skaber Brexit kaos. I Frankrig går de gule veste på boulevarderne i protest mod ringere levevilkår. Set på den baggrund er Danmark et harmonisk land. Men selvros kan man ikke bruge til meget. Den varmer måske i øjeblikket. Men den spærrer for selvindsigt. Vi må være ærlige. De tendenser, der er ude i verden – hvor det store fællesskab slår revner. De er også herhjemme hos os. Hvis for mange føler sig udenfor. Eller holder sig uden for. Så bliver der slået skår i harmonien.

Jeg kan huske, da jeg gik i skole, og Ibrahim kom ind i klassen efter sommerferien. Som den første og eneste med udenlandsk baggrund.

Da jeg gik i gymnasiet, var der i hele Danmark omkring 50.000 mennesker med ikke-vestlig baggrund. I dag er der tæt på en halv million. På én generation er vores land forandret. Er det et problem? Det er det jo i den forstand, at vi har udfordringer, som vi ikke ville have, hvis vi stadig var en ensartet befolkning. Rundet af samme muld. Flasket op med de samme værdier. Men vi kan ikke rulle tiden tilbage. Vi står, hvor vi står. Vi må tage den herfra. Finde sammen – og finde ud af det sammen. Både gamle og nye danskere.

Det er vores fælles ansvar at passe på Danmark.

Med det positive udgangspunkt, at rigtig mange med udenlandsk baggrund arbejder. Betaler deres skat. Opdrager deres børn til demokratiske borgere. Til at tage en uddannelse. Det er forsiden af medaljen. Bagsiden er de unge, som ikke må gifte sig med den, de elsker. Kvinder, der regnes for mindre værd end mænd. For mange, der klumper sig sammen i parallelsamfund. Når vi ønsker, at Danmark fortsat er et harmonisk land. Så skal vi ikke lukke flere ind, end vi kan rumme. Og vi skal stille krav til alle, der er her.

Når Danmark er et tilvalg, kan vi godt forlange, at man virkelig vælger det til. Sætter verdslige love over religiøse. For sådan gør vi her til lands.

Når vi vil bevare Danmark som et frit land. Så må vi sige klart fra over for dem, der begrænser andres frihed. Sådan hænger det sammen for mig. Vi må tage fat om problemernes rod. Derfor fører regeringen en stram udlændingepolitik. Særregler for ghettoområder. Færre, der kommer hertil og søger asyl. Det laveste antal siden 2008. Flere, der skal være her midlertidigt.

Jeg ved godt, at nogen synes, det er for stramt. Men jeg tror også, at mange er enige med mig. Og bekymrer sig om vores samhørighed som land. Jeg ved, at den bekymring også findes hos mange danskere med indvandrerbaggrund. Hos dem, der har taget Danmark til sig. De oplever, at deres børn bliver puttet i samme kasse som kriminelle bandemedlemmer eller fanatiske religiøse. Alene på grund af hudfarve, navn og religion. Jeg vil sige til jer – til det store flertal af velintegrerede borgere med udenlandsk baggrund: Sådan må det ikke være. I viser jo netop, at der er en vej frem.

Et ægte fællesskab har plads til forskellighed. Men et rigtigt fællesskab har også grænser. Mangfoldighed betyder ikke, at vi skal glemme, hvem vi er. Frisind er ikke det samme som holdningsløshed. Vi er nødt til at finde sammen i den svære balance at holde Danmark åbent mod verden, men lukket for dem, der ikke vil vores værdier.

Jeg indledte min tale med en bekymring for uroen ude i verden. Jeg vil runde af med en bekymring for det helt nære.

Får vi god hjælp, hvis vi bliver syge? Er der tryg omsorg, når vi bliver gamle? Det danske sundhedsvæsen er nået langt på mange områder. Først og fremmest i behandlingen af de alvorlige og komplicerede sygdomme. Flere end nogensinde overlever hjertesygdom. Langt flere overlever kræft.

Takket være hurtigere og bedre behandling. Ny medicin. Dygtige læger. Og samling af specialerne på færre afdelinger, så alle møder de førende eksperter inden for netop den sygdom, de lider af. Her er vi nået langt. Men på andre områder er sundhedssystemet ikke godt nok. Det gælder de tilbud og den hjælp, der møder de hundredetusindvis af danskere, som lever med de store folkesygdomme: Lungesygdommen KOL, diabetes, stress og angst...

Alt for mange må unødigt tage til behandling eller kontrol på sygehuse, som ligger langt fra hjemmet. I stedet for tæt på, hvor de bor – hos egen læge eller på et sundhedscenter henne om hjørnet. Det er besværligt for den enkelte. Og det presser sygehusene, der er pressede nok i forvejen. Alt for mange svagelige ældre bliver indlagt igen og igen. Og alt for mange bliver udskrevet til ingenting. Fordi den ene hånd ikke altid ved, hvad den anden gør. Og fordi der er for lidt tid til at holde i hånd.

Jeg tror, de fleste af os kender det. Fra os selv. Fra vores pårørende. Det gør jeg i hvert fald. Det skal vi gøre meget bedre. Det vil I høre mere om i det nye år. Kernen i, om det kan lykkes, er selvfølgelig Danmarks dygtige, hårdtarbejdende sundhedspersonale. Jeg vil sige til de ansatte i sundhedsvæsenet: Jeg har kæmpe respekt for jeres arbejde. Det har danskerne også. Vi møder jer i livets store øjeblikke. Når vores børn bliver født. Vores forældre dør. Og mange gange derimellem. Hvor vi har følelserne uden på tøjet. Og I står klar med det faglige overblik og den trøstende hånd.

Jeg ved godt, at I løber hurtigt. Jeg vil gerne ansætte flere varme hænder. Men der er ikke mange arbejdsløse sygelejersker i dagens Danmark. Derfor er vi nødt til at sætte ind flere steder for at få det personale, der er brug for. Blandt andet ved at uddanne flere sygeplejersker, end vi har gjort før. Også her er de lette løsninger for lette. I det nye år vil jeg fremlægge mit bud på forsvarlige forbedringer. Med afsæt i 21 nye lokale sundhedsfællesskaber. Bygget på personalets faglighed. Og hvor vi for alvor sætter patienten før systemet.

I nat blev nytåret skudt ind over hele verden. Først slog klokken tolv i det lille ørige Samoa langt ude i Stillehavet. Så bredte fyrværkeriet, festen og fornøjelsen sig gennem Asien. Til Europa. Afrika. Og mod vest til Amerika. Efter midnat dansk tid stod jeg ude på vores lille altan. Raketter skød til vejrs. Det buldrede og bragede. Sådan en nytårsnat kan man godt føle sig tæt forbundet med resten af verden.

Vi ser den samme himmel. Bor på en fælles klode. Med det ansvar, det giver for at se ud over egen næsetip. Sådan tror jeg egentlig, de fleste danskere har det. Ikke kun nytårsaften. Men alle årets dage. Og på hele kloden kan jeg ikke forestille mig noget sted, jeg hellere vil bo end her i Danmark. Vi har alle gjort vores til, at Danmark er et dejligt land. Og så kom jeg vist alligevel tilbage til min hip-hip-hurratale. For så længe vi taler åbent om vores bekymringer. Og sobert om problemerne. Ikke for at brokke os. Men for at løse dem. Vel vidende, at de nemme løsninger ikke holder. Men de fælles løsninger findes. Så bliver nutiden bedre end fortiden. Og fremtiden – den bliver endnu bedre.

Godt nytår!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
Skrevet d. 05-01-2019 04:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

6.144 personer er blevet afvist i dansk-tysk grænsekontrol
801 våben er blevet beslaglagt på knap tre år, siden Danmark indførte midlertidig grænsekontrol mod Tyskland.


www.thai-dk.dk/uploads/midlertidig-graensekontrol-i-endnu-et-halvt-aar.jpg


Fredag er det tre år siden, at Danmark indførte midlertidig grænsekontrol ved den dansk-tyske grænse.

Tal fra Rigspolitiet viser ifølge DR, at 801 våben blev beslaglagt, 6144 personer blev afvist, og der blev rejst 5479 sigtelser om blandt andet menneskesmugling, våbenbesiddelse og narkosmugling fra januar 2016 til oktober sidste år.

Dansk Folkepartis udlændingeordfører, Martin Henriksen, mener, at tallene er markante.

- Tallene bekræfter jo, at grænsekontrollen har en effekt. Og så har det en værdi i sig selv, at man kan se, at her begynder og slutter Danmark, siger han til DR.

Socialdemokratiets retsordfører, Trine Bramsen, mener, at tallene viser, at grænsekontrollen har en berettigelse.

- De, der har sagt, at den er meningsløs, at den ikke har nogen effekt og er symbolpolitisk - det stemmer ikke overens med virkeligheden. Det her er meget store tal, siger hun.

se mere her https://jyllands-...sekontrol/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
Skrevet d. 13-01-2019 04:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

Den Sorte Skole tager danskerne tilbage på skolebænken og opfrisker de vigtigste begivenheder i Danmarkshistorien, fra Kristendommens indførelse til Genforeningen.
I dagens lektion skal vi høre om knippelsvingende politibetjente og ophidsede arbejdere.






kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ribe
Skrevet d. 17-01-2019 01:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 22.06.14
 Status: Offline

Einar på 92 er blind, syg og bange: “Hvorfor kan jeg ikke komme på plejehjem?”
En gammel mand sidder i sin bolig i Ålsgårde og drømmer om at komme på plejehjem. Kommunen siger nej.





ÅLSGÅRDE: Einar Svend Flintrup er en stolt mand, det er tydeligt. Men desperationen over en trist situation og et kommunalt afslag på en plejehjemsplads får overtaget af og til under samtalen med Helsingør Dagblad. Så kommer gråden, og tårerne triller ud af de stort set blinde øjne og ned ad kinderne på den gamle mand i stolen i Ålsgårde-hjemmet.

– Jeg er så ulykkelig. Så dybt ulykkelig. Det er meget nedværdigende at være 92 år og blind og ikke kunne få hjælp. De mener, at jeg kan tage vare på mig selv. Det kan jeg ikke, siger han opgivende.

Einar Svend Flinstrup slår forsigtigt ud med armene i den blå badekåbe. Ud mod det store fjernsyn, som han ikke kan se, men kan høre lidt på i dagens løb.

– Den sidste del af synet er ved at forsvinde. Jeg kan kun se tåger. Det er ikke så godt. Jeg kan ikke andet end at lytte lidt fjernsyn. Så jeg sidder her som et i fængsel, forklarer Svend Einar Flintrup og fortsætter:

– Ensomheden er det værste. Der er min søn og min datter, men ellers har jeg slet ikke nogle at tale med. Jeg sidder bare her. Og så kan kommunens folk komme og made mig og tømme min spand, men det er ikke det, jeg gerne vil. Det er nedværdigende at leve på den måde.

Kules ned i støvet

Den 92-årige mand har pacemaker og andre helbredsproblemer.

Flintrup fortæller, at han ofte falder i hjemmet. Om natten vågner han og har svært ved at trække vejret og bliver angst for at blive kvalt.

– Jeg er bange. Det er jeg blevet. Jeg er meget urolig ved det hele. Jeg troede aldrig, at det skulle gå sådan. Men jeg må vel finde mig i det. Jeg forstår bare ikke, hvorfor man skal kules ned, helt ned i støvet, og hvorfor man skal have med krabasken på denne her måde, siger Einar Svend Flintrup.

Han har arbejdet 40 år i Bikuben, blandt andet i Helsingør. Arbejdslivet er for længst overstået, men Flintrup drømmer om nogle gode år på et plejehjem, hvor der kunne være selskab og tryghed.

– Jeg sidder jo bare her med min egne tanker. Hvis jeg kom på plejehjem, kunne det være, at der var nogle at snakke med. Kommunen siger, at de kan køre mig ud på et dagcenter. Men jeg får det dårligt, hvis jeg skal ud på den måde. Jeg har problemer med hjertet og med tissetøjet og så videre, siger han.

Du kan være alene

I afslaget fra kommunen til Einar Svend Flintrup stod der:

“Boligudvalget i Forebyggelse og Visitation vurderer, at du ikke opfylder kriterierne for at komme i betragtning plejebolig.

Kriterierne lyder: Borgeren har behov for hjælp og støtte hele døgnet. Borgeren vil ikke være afhjulpet med dagtilbud eller aflastning. Borgeren har behov for hjælp mere end 8 gange i døgnet. Borgeren kan ikke være alene mellem leverandørens besøg.

Begrundelse: Vi vurderer at du ikke har et omfattende plejebehov, der kræver hjælpeforanstaltninger, ofte på skiftende tidspunkter på døgnet, og som ikke kan tilbydes i en almindelig bolig.

Du kan være alene mellem plejepersonalets besøg og du er i stand til at betjene et nødkald. Du vil kunne tilbydes yderligere hjælp, og du kan tilbydes dagcenter.”

»Opdatering den 16. januar klokken 14: Helsingør Kommune vil nu efter nye oplysninger genbehandle Einar Flinstrups sag, så han kan ende på plejehjem. LÆS MERE HER



https://www.helsi...-plejehjem
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
Skrevet d. 22-01-2019 03:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/Demonstration 12323.jpg

Efter et halvt år med forbud: 12 har fået burka-bøde
Strafferetsprofessor er overrasket over, at så mange har fået bøde, siden tildækningsforbud blev indført.
12 personer har fået bøde for at bære burka i offentligheden, siden forbuddet blev indført 1. august sidste år.

Det skriver Kristeligt Dagblad.

Tal fra Rigspolitiet, som Kristeligt Dagblad har fået indsigt i, viser, at der indtil 8. januar i år er rejst 20 sigtelser og udstedt 12 bøder til 12 forskellige personer for overtrædelser af tildækningsforbuddet.

Det overrasker strafferetsprofessor på Københavns Universitet, Thomas Elholm.

»Jeg havde ikke troet, der ville være så mange efter et halvt år. Det er bestemt interessante tal«, siger Thomas Elholm til Kristeligt Dagblad.

Han tager dog det forbehold, at det ikke vides, om bøderne er udstedt på én gang i en forsamling af eksempelvis niqabklædte kvinder.

»Man kan i hvert fald sige, at reglen bliver brugt. Når politiet begynder at bruge en bestemmelse, får de også erfaringer, der gør, at den bliver lettere at håndtere«, siger Thomas Elholm til mediet.

Den 1. august sidste år trådte tildækningsforbuddet, ofte kaldet burkaforbuddet, i kraft.

Forbuddet gør det ulovligt at bære blandt andet de ansigtsdækkende muslimske klædestykker niqab og burka i offentligheden.

De otte sigtelser, der ikke er endt med en bøde, dækker over tilfælde, hvor et eventuelt bødeforlæg stadig vurderes, eller hvor politiet har valgt ikke at udstede en bøde.

Politiforbundet udtalte ved vedtagelsen af loven, at forbuddet ville være svært at håndhæve.

Udlændinge- og værdiordfører for Dansk Folkeparti Martin Henriksen er glad for, at politiet har kunnet sigte nogle.

»Det her er godt, og det er vi glade for. Det kan blive endnu bedre, men tingene bevæger sig lige så stille og roligt i den rigtige retning«, siger Martin Henriksen til Kristeligt Dagblad.

https://politiken...-b%C3%B8de
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
Skrevet d. 17-02-2019 03:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 299
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

nej skrev:
Regeringen og DF vil give kvinder mulighed for at forsvare sig med peberspray – hvad mener modstanderne, at et voldtægtsoffer skal gøre?
https://denkortea...eberspray/

Henrik Thor Christensen
Hun skal selvfølgeligt lade sig voldtage, det er en glidebane hvis borgerne begynder at forsvare sig selv mod forbrydere når samfundet ikke kan eller vil - når en gammel dame bliver slået ned og sparket af en eller anden kulturberiger, så har hun bare at sige tak - når horderne af islamister invaderer Europa så skal vi tie og adlyde herrefolket - det er hvad eliten lægger op til som fremtidens "samfund"...






Peberspray har siden 1. januar 2019 været lovligt at købe og besidde i hjemmet. Men som et "harmløst" forsvarsmiddel, hvor skadeligt er peberspray så for dit helbred?


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
peter greersen
Skrevet d. 17-03-2019 09:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 81
Tilmeldt: 14.10.18
 Status: Offline

Wow: Dén scene ændrer pludselig alt ved 'Badehotellet'

Efter fem sæsoner og 35 afsnit var der i aften pludselig nervepirrende dårlig stemning på 'Badehotellet'.

Fronterne er så småt ved at blive trukket op. Med handlingen rykket frem til 1939 venter Anden Verdenskrig lige om hjørnet, og da Lars Ranthes grosserer Madsen i sin fuldskab afbryder hyggen og sætter evighedspessimisten hr. Aurland på plads, virker 'Badehotellet' forandret for altid.

læs mere her https://www.bt.dk...dehotellet





Stor nyhed fra 'Badehotellet'
Den succesfulde TV2-serie 'Badehotellet' kan nu fremover ses i både USA og Canada


læs mere her https://ekstrabla...et/7555520
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alenejensen
Skrevet d. 20-03-2019 10:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 104
Tilmeldt: 25.06.12
 Status: Offline

»Nå, nu er der en, der vil have fjernet sin tissemand, for nu vil han gerne kaldes Hansi eller Hanne. Vi skal sgu da ikke tage hensyn til alle.«

Sådan lød det i en sidebemærkning i et videoopslag fra 'Den Mentale Kriger', debattøren Kim Boye, der fik den transkønnede Sasha Sprange til at reagere.

Han mener ikke, at det offentlige skal betale transkønnedes kønsskifteoperationer.

»Hvis man er ved at dø, kan det godt være en undtagelse. Men vi er nødt til at tage et ansvar selv,« svarede han og fortsatte:

»Vi kan tage så meget hensyn, at vi kommer til at ødelægge hinanden. Livet byder på en masse udfordringer, og de gør os stærke. Og vi bliver ikke stærke sjæle, hvis vi hele tiden rækker hånden op for at få hjælp. Så vokser vi op i et samfund, hvor vi er vandt til, at mennesker skal gribes hele tiden.«

Sasha Sprange har selv betalt for sin kønsskifteoperation, men påpegede, at der er tale om så lille en del af befolkningen, der ønsker at skifte køn og opereres, og at en kønsskifteoperation kan betyde forskellen på et godt og dårligt liv. Derfor mener hun, at det offentlige skal betale, hvis folk ikke selv har råd.


»At være transkønnet er ikke et valg. Det er ikke sådan, at jeg den anden dag bare fik lyst til at være kvinde. Det er noget, jeg er født med. Det skal respekteres, og man skal have mulighed for at leve som den, man er,« sagde hun.

Facebook-brugeren Martin Lomborg var ikke enig.

»Dine kromosomer afgør dit køn. Det er ikke en diskussion.«

En kommentar, der faldt Sasha Sprange for brystet.


»Jeg har ikke fået lavet en dna-test. Så i princippet ved han ikke, hvad mine kromosomer er. Og hvad skal vi bruge det til? Skal en mand først se en dna-test, hvis han skal finde ud af, om han tænder på mig?«

Transkønnede Bella Jinx Jensen skrev til Kim Boye:

»Kim aner ikke, hvad det vil sige at være transkønnet. Han kan komme med sine påstande, og de hører ingen steder hjemme. Transkønnethed er ikke et valg.«

Men for Kim Boye er spørgsmålet om køn fuldstændig ligegyldig, understregede han.

»Folk kan godt tage fejl og tænke, at jeg er meget fordomsfuld eller gammeldags. Jeg ønsker ikke, at nogen mennesker skal lide. Men at gå derfra og til at mene, at samfundet skal løse alle lidelser - det er en prioriteringssag,« svarede han og forklarede, at han er vokset op med en mor, der var prostitueret, og en far, der var alfons.«

»Jeg ligger ikke ned og piber af den grund.«

Afslutningsvis skrev Tim Alsøe Olesen til Sasha Sprange, at hvis hun er født som en mand, vil hun altid være en mand.

»Jamen, så skal jeg da i gang med at spille noget fodbold,« svarede Sasha Sprange og tilføjede:

»Du er den, du føler dig som. Og min sjæl er en kvindelig sjæl.«


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Elmer55
Skrevet d. 23-03-2019 10:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 19.11.15
 Status: Offline

Gad vide hvornår de dumme danskere lærer af hvad deres egne øjne ser…???

Hvorfor er der betonklodser foran alle gågader??

Hvorfor er der maskinpistol bevæbnet politi foran synagoge og Carolineskolen??

Hvorfor skal vi nu (i fredstid) have militær til grænsen og andre steder??

Hvorfor kan danskere ikke længere bo i visse almennyttige boligere??

Hvorfor ved vores børn at de skal skifte fortov hvis der kommer en flok EAH mod dem??

Hvorfor lever Naser Kahder og Hedegård mfl. med konstant beskyttelse??

Hvorfor vil Gentofte betale andre kommuner for at huse “deres” flygtninge??

Hvorfor forsvinder danske børn væk fra skoler med over 20% AEH??

Hvorfor går Pride ikke igennem Nørrebro og Nordværst??

Hvorfor bliver bøsser slået ned i indre by??

Hvorfor er den danske IQ faldet fra 100 til 98??

Hvorfor er der skyderier i gaderne??

Hvorfor bliver der kastet betonklodser ned fra broer på motorvejene??

Hvem er det vi bliver nødt til at bevogte grænsen mod??

Hvorfor kan man ikke længere kører igennem Christiansborg??

Hvorfor har de “pyntet” Christiansborg slotsplads med granit??

Hvorfor ser vi disse eksempler på vold i sportssammenhæng??

Hvorfor bliver danske kvinder voldtaget jævnligt??

Hvorfor??

Hvorfor??

Hvorfor??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alenejensen
Skrevet d. 26-03-2019 13:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 104
Tilmeldt: 25.06.12
 Status: Offline

Naturligvis er indvandrere ikke en plage her i landet - hvis man altså lige ser bort fra et par småting ...

Ekstrem bandekriminalitet.

Vold mod politi, ambulancer, brandbiler, hjemmehjælpere.

Seksuelle overgreb mod børn og kvinder.

Økonomisk kriminalitet mod de offentlige kasser.

Opbyggelse af en ny underklasse der suger af statskassen.

Enorme parallelsamfund i ghettoerne.

Skyderier og drab i det offentlige rum.

Selv i provinsen begår de mordforsøg, brandattentater og skyderier i det åbne rum.

Religionskrig.

Terrorangreb.

Samfundet forsøges fyldt med middelalderlige holdninger.

Generel fordærvelse af Danske værdier.

Uanede udgifter til arbejdssky indvandrere.

Hørte i tv at vi bruger 34 milliarder om året på indvandrere her i landet.

Vi lader dem vælte ind over grænsen uden effektiv kontrol.

Vi får flere og flere illegale indvandrere som ofte lever af kriminalitet.

Islam trækker sit blodige spor efter sig - også her i landet.

Det er blevet hverdag med terrorangreb.

Gruppevoldtægter.

Hvad har disse kriminelle til fælles - en baggrund i islam.

OG DET FORTSÆTTER JO BARE UDEN ENDE.......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
Skrevet d. 30-03-2019 06:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

alenejensen skrev:
Naturligvis er indvandrere ikke en plage her i landet - hvis man altså lige ser bort fra et par småting ...

Ekstrem bandekriminalitet.

Vold mod politi, ambulancer, brandbiler, hjemmehjælpere.

Seksuelle overgreb mod børn og kvinder.

Økonomisk kriminalitet mod de offentlige kasser.

Opbyggelse af en ny underklasse der suger af statskassen.

Enorme parallelsamfund i ghettoerne.

Skyderier og drab i det offentlige rum.

Selv i provinsen begår de mordforsøg, brandattentater og skyderier i det åbne rum.

Religionskrig.

Terrorangreb.

Samfundet forsøges fyldt med middelalderlige holdninger.

Generel fordærvelse af Danske værdier.

Uanede udgifter til arbejdssky indvandrere.

Hørte i tv at vi bruger 34 milliarder om året på indvandrere her i landet.

Vi lader dem vælte ind over grænsen uden effektiv kontrol.

Vi får flere og flere illegale indvandrere som ofte lever af kriminalitet.

Islam trækker sit blodige spor efter sig - også her i landet.

Det er blevet hverdag med terrorangreb.

Gruppevoldtægter.

Hvad har disse kriminelle til fælles - en baggrund i islam.

OG DET FORTSÆTTER JO BARE UDEN ENDE.......


-------------------------------------------------

Desværre så rigtigt....!

Danmark burde købe fængsels plads til disse "skønne mennesker", i Rumænien, Bulgarien, eller et af de andre Østeuropæiske lande Det ville spare os for mange penge.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
Skrevet d. 30-03-2019 21:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hæ hæ.

Det meste af det her kan jo også overføres til andre danskere.

Medierne er fyldt af nyheder om kernedanskere der stjæler med arme og ben.
Og det gælder både privatpersoner og banker der tømmer den fælles kasse mens I er optaget af at jage muslimer.

Bare se ham den fede Vistisen fra DF, der har udgivet en bog om EU, altså ikke for sine egne penge, uha uha, nej selvfølgelig ikke, det passede da bare andet.

Nu er han jo mistænkt for bedrageri i forvejen efter han inviterede alle bumserne nede fra vinstuen på en rundvisning nede i EU, selvfølgelig også denne gang på borgernes regning, desværre var der lukket dernede, hvilket han først opdagede da EU krævede pengene tilbage.

Se nu er vi ikke lige dumme allesammen og jeg kan godt se når nogen prøver at løbe om hjørner med mig med deres propaganda-fis.

Tag jer sammen og fortæl sandheden, hele sandheden, og kun sandheden.

Platugler har vi nok af her i livet, både af den ene og den anden slags.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
Skrevet d. 31-03-2019 01:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hæ hæ.

Det meste af det her kan jo også overføres til andre danskere.

Medierne er fyldt af nyheder om kernedanskere der stjæler med arme og ben.
Og det gælder både privatpersoner og banker der tømmer den fælles kasse mens I er optaget af at jage muslimer.

Bare se ham den fede Vistisen fra DF, der har udgivet en bog om EU, altså ikke for sine egne penge, uha uha, nej selvfølgelig ikke, det passede da bare andet.

Nu er han jo mistænkt for bedrageri i forvejen efter han inviterede alle bumserne nede fra vinstuen på en rundvisning nede i EU, selvfølgelig også denne gang på borgernes regning, desværre var der lukket dernede, hvilket han først opdagede da EU krævede pengene tilbage.

Se nu er vi ikke lige dumme allesammen og jeg kan godt se når nogen prøver at løbe om hjørner med mig med deres propaganda-fis.

Tag jer sammen og fortæl sandheden, hele sandheden, og kun sandheden.

Platugler har vi nok af her i livet, både af den ene og den anden slags.


hvad så skipper, bare fordi vi har danske plat ugler er der vel ingen grund til at importere udenlandske. eller hvad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
Skrevet d. 31-03-2019 08:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Den slags import er vi helst fri for yindeenej

Her i Sverige er vi ved at segne af opringninger fra telefon-svindlere der forsøger at få os til at røbe vores bankoplysninger.

Og det er de ældre borgere der er målgruppen, de håber at vi er tilpas senile til at hoppe på deres lurendrejerier, jeg spurgte min søn om han også blev nedringet, men nej det var kun hans gamle luvslidte far det gik ud overAngry

Jeg har nu skaffet en Smartphone i stedet for den gamle mursten jeg havde inden, så kan jeg blackliste mistænkelige numremusic

Det svenske politi har afsløret flere af tyveknægtene, og det viste sig at det var kriminelle bander især fra Malmø der ligger bag (gæt selv hvem) smile
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Hans
Skrevet d. 07-04-2019 09:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 31.07.17
 Status: Offline

De seneste år har kirsebærtræerne på Bispebjerg Kirkegård hvert forår tiltrukket omkring 150.000 gæster.

Kirsebærtræerne på Bispebjerg Kirkegård i Københavns Nordvestkvarter står i begyndelsen af april allerede i fuld flor.

Det er ifølge TV2 flere uger tidligere end sidste år.

Hvert forår valfarter mange tusinde københavnere og turister til kirkegården for at opleve synet af det lyserøde blomsterhav og for at forevige øjeblikket med billeder og selfies.

læs mere her: https://www.bt.dk...oebsstykke





Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
Skrevet d. 27-04-2019 12:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Citathistorie

Kunderne elskede pølsevognen på Brønshøj Torv, men nu har ejeren givet op efter grov chikane fra drenge – de krævede, at der kun blev solgt halal

Den populære pølsevogn på Brønshøj Torv er der ikke længere. Den kvindelige ejer har givet op.

Ikke på grund af manglende omsætning, tværtimod, men på grund af en drengebande.

De ville have, at der kun blev solgt halal fra pølsevognen. Svinekødet skulle erstattes med halalkød.

”Når jeg stod alene i pølsevognen kom denne drengebande forbi og råbte alverdens sjofelheder til mig. De ville blandt andet have, at jeg skulle erstatte svinekødet med halalkød – og at jeg kunne proppe grisene op et vis sted,” fortæller den kvindelige ejer til 2700-netavisen Brønshøj-Husum.

Smed kanonslag ind under pølsevognen

Af frygt for repressalier ønsker hun at være anonym og er nu ”flyttet langt væk fra Brønshøj”, som hun udtrykker det.

Om den terror, drengebanden udsatte hende for fortæller hun blandt andet:

”De råbte også om, hvor mange penge, jeg mon havde i kassen. Nu er det ikke sådan, at jeg ikke kan stå for noget, men det greb desværre om sig, og til sidst følte jeg mig nærmest truet og turde ikke fortsætte”

”De smed kanonslag ind under pølsevognen og startede motoren, og sådan blev det ved. Jeg fatter ikke, det er kommet så vidt, men anderledes må jeg jo så også bare konstatere, at løbet er kørt med hensyn til den uheldige udvikling i samfundet. Det er blevet værre og værre, og nu er det for sent at gøre noget ved det.”

Pølsevognen var blevet et samlingssted

Ejeren af pølsevognen er af flere grunde ulykkelig over, at hun nu har måttet give op, fortæller hun til netavisen:

”Helt ærligt så gør det mig ondt, at det skulle ende sådan, for min pølsevogn udviklede sig nemlig til at blive et samlingssted for blandt andet ensomme, som der er mange af i Brønshøj. Flere fandt hinanden her, og der blev knyttet nye ven- og bekendtskaber.”

”Jeg vil faktisk kalde det for vores “lille borgersted”. Det havde en mission, som jeg bestemt ikke havde drømt om. Vi fik tilmed en meget sjælden tilladelse til at sætte et par borde og stole op omkring pølsevognen. Så det var en helt lille hyggeklub.”

Smed sten efter en ældre mand

Fra sin centrale placering på Brønshøj Torv observerede den kvindelige ejer fra sin pølsevogn meget af det, der foregik på torvet, og det var ikke alt sammen lige rart at være vidne til:

”Men jeg observerede også flere uheldige ting, når jeg stod i vognen. For eksempel så jeg en dag en ældre mand komme ud fra toilettet på torvet, og da de unge fik øje på ham, begyndte de at kaste sten efter ham. Det var rystende,” fortæller hun og fortsætter

”Sten var dog ikke deres eneste kasteskyts. De der gaspatroner, de render og indhalerer, blev også brugt som kasteskyts.”

Men der er jo ingen, der tør

Den nu tidligere pølsedame på Brønshøj Torv er rystet over den samfundsudvikling, der er skyld i, at hun nu på en måde også føler, at hun har været nødt til at svigte sine kunder.

”Det er frygteligt trist, at det skulle ende sådan. På en måde føler jeg, at jeg har svigtet alle de ældre damer og mænd og forældre med børn, der kom hos mig og fortalte historier. Det var bare så fantastisk hyggeligt,” fortæller hun til 2700 – netavisen Brønshøj – Husum og fortsætter:

”Men jeg måtte give op, desværre. og jeg er dybt rystet over, at alle de her ting i samfundet får lov til at udvikle sig sådan, uden at politikerne har gjort det, der skal til. Men der er jo ingen, der tør, og derfor går det, som det går.”

Og i Brønshøj er et stykke dansk kultur bukket under takket være denne samfundsudvikling.

Læs hele artiklen i 2700 – netavisen Brønshøj – Husum her::

http://www.2700-n...oej-torv/?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
AirAsia på vej til Danmark? Flyselskaber 1 24-02-2024 11:42
All Hells Angels Danmark 4 Wars - Compilation Film, bøger etc 1 18-02-2024 10:28
Adoptioner fra Thailand til Danmark stopper Nyheder på dansk 1 18-01-2024 12:28
Adisak kom til Danmark som 14-årig Alt det andet 1 10-12-2023 12:44

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.30 sekunder | 97,862,140 Unikke besøg | jQ Blog