hjertevarme på Sjømannskirken i Pattaya
|
Kent |
Skrevet d. 21-11-2013 06:34
|
Bruger
Antal indlæg: 410
Status:
|
Sjømannskirken er jo kjent for sine vafler på alle deres stasjoner verden over, så også i Pattaya, I 150 år har de laget vafler til Nordmenn i utlandet.
http://sjomannski...no/pattaya |
|
|
|
|
Rawirot |
Skrevet d. 21-11-2013 06:57
|
Bruger
Antal indlæg: 27
Status:
|
Kent skrev:
Sjømannskirken er jo kjent for sine vafler på alle deres stasjoner verden over, så også i Pattaya, I 150 år har de laget vafler til Nordmenn i utlandet.
http://sjomannski...no/pattaya
Troede egentlig at en kirke skulle kendes på at " Den forkynder Guds ord " og ikke sine vafler.
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 21-11-2013 08:16
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
Rawirot skrev
Troede egentlig at en kirke skulle kendes på at " Den forkynder Guds ord " og ikke sine vafler.
det hele glider ned i en skøn blanding sammen med altervinen og Guds ord
længe leve en kirke som forstår, at uden mad og drikke kommer folket ikke i kirken
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
Rawirot |
Skrevet d. 21-11-2013 08:59
|
Bruger
Antal indlæg: 27
Status:
|
IT skrev:
Rawirot skrev
det hele glider ned i en skøn blanding sammen med altervinen og Guds ord
længe leve en kirke som forstår, at uden mad og drikke kommer folket ikke i kirken
Ville så nok mene de var mere ærlige hvis de blev væk.
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 21-11-2013 14:10
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
hej
en sømands kirke er ikke kun en kirke (Guds hus) men også et socialt møde sted for søens folk
jeg har selv brugt dirv. sømands kirker over alt i verden, det på trods af at jeg ikke var interesseret i at høre/deltage i gudstjenesten |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 22-11-2013 12:51
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Ja før i tiden besøgte man altid sømandskirkerne for at læse aviser låne bøger og de arrangerede fodboldkampe mellem skibene. med præsten som den strenge dommer. Det var mange gange ret festligt efter en glad nat i byen ? men præsterne var hærdet og ikke sarte |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 22-11-2013 13:02
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Jeg har også besøgt sømandskirkerne en del i den tid jeg sejlede, og det var altid positiv oplevelse, uanset om det var en norsk eller dansk kirke.
Anarki eller Kaos. |
|
|