Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Vidste du, at ATM Slip kunne være farligt?
thaikurt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2013 19:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

i788.photobucket.com/albums/yy169/thaikurt/254_zps7c484bfa.jpg

Den akavede lyd, der er foretaget, hver gang hæveautomaten springer ud en slip, har du nogensinde følt, at slippet er meningsløs og kastede det i skraldespanden? Hvis du er en af dem, så har du lavet en fejl! Dette skyldes, at disse smutter er et kodeord for at let tyveri, der kunne forlade din konto med ingen penge.

Politiet var i stand til at fange en højteknologisk bande, der stjal oplysninger fra disse underkjoler og brugte internettet til at hæve penge fra folks konto. Disse bander var i stand til at trække op til 800.000 baht fra ATM inden for blot fire gange.

Den 20. august 2013 meddelte politiet i provinsen vest for Bangkok anholdelsen af Mr. T. Sira Voravith, en 32-årig for smedning juridiske dokumenter, og for at bruge disse falske dokument sammen med Mr. Thanadon Kajornchai 41 år, for smedning juridiske dokumenter, for at bruge falske dokumenter, og også penge svigagtig ved at bevise at være en anden.

De to anholdelser tilstod deres bedrageriske ved at hævde, at de brugte slip som en måde at komme ind i folks konto. Den bekendte også, at de har hacket fire konti er klar hvor den første gang, de havde trukket 180.000 baht den anden 160.000 baht for tredje gang i 42.000 baht og fjerde gang 400.000 baht.

Ved hjælp af følgende proces:

1.. Den kriminelle vil gå rundt i ATM-området, efter at personen har brugt tjenesten.

2.. Den kriminelle vil afhente glider fra skraldet eller i nærheden af hæveautomaten derefter vælge den slip, der har det højeste beløb, og opbevarer slip, så de kunne bruge kontonummeret på det.

3.. Kontonummeret vil blive anvendt til at identificere navnet på kortindehaveren

4.. efter at have modtaget navn, vil de derefter identificere den ID-kort nummer, fødselsdato og hus registreringsdatabasen

5.. Disse oplysninger er derefter brugt til at skabe en kort

6.. efter at gå til banken, bruge det falske kort til at åbne en ny konto ved at muliggøre adgang til online-konto

7.. den kriminelle bruger derefter en falsk konto til at fusionere med den virkelige konto

8.. Endelig har de tage og bruge ATM-kort til at overføre alle de penge

Politiet oplyste, at det er den seneste sag, og at disse high-tech kriminelle har brugt meget mystificerende metoder.

Derfor er dette en advarsel til alle jer derude også venligt tage det slip rive det eller enten smide det et sted langt væk fra hæveautomaten af sikkerhedsmæssige årsager.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2013 09:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Thaikurt, i går bad jeg dig om at efterkontrollere dit autolink her i tråden. Da var du stadig logget på, men læste nok ikke replikboksen.
Det har du gjort i dag, siden du skriver: "Livet er for kort til at ta´ sig af hvad andre skriver".

Sig mig: Er du bedøvende ligeglad med andre,- og pisser bare på dem? Har du overhovedet ingen selvrespekt??
Vi andre, der er vant til din måde at skrive på /lægge Google-oversættelser ind, er efterhånden blevet lidt "hårdhudede" i den retning. Men nye læsere der kommer ind og læser dit indlæg tænker uvilkårligt: Sikke dog en "Tumpe", - ikke nok med at hans indlæg er det rene vrøvl (Google-oversættelse), men hans autolink henfører også til noget helt andet end det indlægget (tråden) handler om. Er manden pissefuld, eller hvad??

Dit autolink: http://www.pattay...iscussion/

Når folk åbner det, så kommer denne "interessante" artikel:

Car Wash Involved In Heated Forum Discussion

-Hvad har det lige med "ATM slip" at gøre ?? Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2013 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

AL 48
Nu hvad det ikke lige præsis dig jeg tænk på dig da jeg skrev det.

Vil henvis til der stå skrevet nedes på min indlæg til dem der synes det

http://www.pattay...dangerous/
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2013 10:59

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Ja selvfølgelig er det farligt, der står en masse gode oplysninger på slippen. Man skal ikke smide slippen fra hæveautomaten i skraldespanden!


Jeg har altid undret mig over folks letsindighed med disse slip, er der ingen der gemmer og bruger dem til kontrol? nej mange gør ikke, og tror åbenbart at det er ok at smide slippen i den lille skraldespand ved automaten.


Vi læser fra tid til anden om folk, der snyder med diverse hævekort.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-08-2013 06:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Lad os lige få det på det rene:
ATM slippen indholder IKKE noget der kan misbruges på/via Internettet - og/eller kan genskabes til et kort der kan misbruges.
Slippen skriver kun:
Sted
Dato
Tid
Automat nr: f.eks 5068-076
Løbenr: f.eks 3028
Kortnummer: f.eks xxxxxxxxxxxx1080
Navn på korttype og et internt nummer

Hvis nogen kan fortælle mig hvordan man kan få disse oplysninger i brug til at lænse ens konto - så er i godt nok kloge (dem der styrer dette er ikke dumme hele dagen).

Der hvor jeg er mere nervøs - er der hvor selskaber ligge inde med trækningsoplysninger og hævemuligheder ved brug af services, som f.eks Rejsekort mobil med taletid med auto træk når kontoen går under et vist beløb .. TÆNK HAVD DER SKER NÅR DE BLIVER HACKET .... uha da da - uhadada

Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
At være sømand Film, bøger etc 5 20-07-2023 11:56
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24
Sådan undgår du at være en forfærdelig turist Hele Thailand 1 04-04-2023 07:11
Et tilbud som er for godt til at være sandt !!! Flyselskaber 3 08-07-2022 01:54
Hvor svært kan det være ...... Alt det andet 2 01-02-2022 10:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.15 sekunder | 100,698,528 Unikke besøg | jQ Blog