Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Cambodja- et allternativ til Pattaya, Koh Samui, Phuket, osv. ?
thaikurt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2013 07:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Er Cambodja et alternativ til byer som Pattaya, Hua Hun, Koh Samui, Phuket, og Bangkok, når det gælder danske mænd, som er ved at køre lidt træt i de forskellige problemer, som dukker op for mange danske 6turister, når de måske af vane vælger gang på gang vælger Thailand?

Meget er langt billigere i Cambodja, transport, hoteller, barpiger, alkohol er stort set uden skat, samme med cigaretter, osv. osv. Og så mener mange, at befolkningen er sødere overfor turister, senest mødte jeg en skandinavn, som kaldte Thiland for LOLS (Landet med det mistede smil). Måske har thailænderne eksporteret deres smil over til dets fattige naboland?

Og... Tjae. Det er jo en smagssag. Mange vil nok føle sig mere sikker i Thailand, på trods af at de i langt de fleste tilfælde er direkte omvendt. Tænker man sig om, og lader være med at drikke sig fra sans og samling lige inden man vil en smut ned ad de mørke skumle gader, som findes i alverdens byer, også i Cambodja, ja så er her mindst lige så sikkert som i Thailand, eller i Brasilien, eller andre 6mulige lande.

Det værste man næsten kan gøre, desværre, inden man tager den endelige beslutning om at give Cambodjas nattelig og dets piger en chance eller fem, er at begyde at tjekke på Internettet, specielt de indlæg som er skrevet på engelsk.

Det er i hvert fald mit indtryk, at det mest er de utilfredse kunder som skriver, og grunden til at de så har fået dårlige oplevelser er, desværre, at de er rejst til Cambodja med begge hoveder under armen, hvis man kan sige det sådan.

Nogle af de værste indlæg jeg har læst om Cambodja i forhold til singleturisme er sikkerheden. Nogle af skribenterne fortæller at man stort set bliver smadret indenfor de første par døgn, efter at man er landet. Senere vil jeg finde et par eksempler på de værste af de skræmmende indlæg, i et forsøg på at pille dem fra hinanden.

Selvfølgelig sker der ubehagelige ting her,men det er vel som med løven der på jagt oftest fanger de svageste eksistenser på prærien. De krimineller her satser ikke på ædru, sunde og raske mennesker, de tager de døddrukne, som for længst har glemt hvad de selv hedder, og som måske i deres gigant branderter har siddet og hevet tusindvis af dollars op af baglommen.

Jeg har en bekendt, som så sådan en situation. Tyve minutter efter at botnakken var vraltet videre, kunne de høre sirenerne fra en ambulance. Tumben var kun nået 200 til 300 meter væk fra baren hvor han havde optrådt, inden han var blevet rullet, og befriet for alle sine værdier, fra 7.000 dollars, til hans nyeste smartphone.

For at understrege ovenstående om sikkerhed, kan jeg selv fortælle, at jeg aldrig selv har oplevet tyveri eller røveri, og jeg har opholdt mig meget i Cambodja. Mine bekendte, englændere, australiere, og nogle danskere, har heller ikke været udsat for noget af den slags, og senest har jeg mødt et par skandinaviske gutter som kommer til Cambodja tre gange årligt, efter at de havde droppet Thailand, som heller ikke har haft oplevelser med kriminelle.

Hvis man vælger at give Cambodja en chance, hvor kl man så tage hen? For mig er der ingen tvivl om, at de to oplagte steder at begynde, er i Phnom Pen, hovedstaden, og badebyen Sihanoukville, tre timer i taxi mod sydøst, ca 50 dollars for en taxi, eller to til tre dollars med bus.

Begge steder er der masser af muligheder for at møde piger, og de er underligt nok lige så forskellige som købedameri andre lande. Fælles for dem er vel, at adgangsnøglen til deres "herligheder" er kontanter og det som ligner, men ellers er de meget forskellige. Så hvis du bliver skuffet den første gang eller to, så prøv at analysere hvad du kunne havde gjort anderledes i dine valg, og kravl så op i det træ du er faldet ned fra, og prøv igen. Priserne er lavere i Cambodja, der er mange steder med freelancere, lidt som på Beach Road i Pattaya, her fungerer det bare mere sikkert og bedre. Freelancerne arbejder typisk på freelancebarer, hvor alle stort set kender alle. Eksempler på det er Walkabout i Phnom Penh, og Doplfhin på stranden i Sihanoukville.

Man kan dels finde steder at møde pigerne på nettet, ThaiOaser vil satse mere på Cambodja de kommende uger, men generelt er der mange steder at lær noget om på nettet.

Ud over Phnom Penh og Sihanoukville, findes der mulighder for at købe 6oplevlser i stort set alle byer i Cambodja. Jo mindre byen er, jo sværere er det af finde dem, men MC eller tuk tuk chaufførerne kan ofte være en god hjælp i din mulige søgen.

Uanset hvad du foretager dig, kan ThaiOaser kun opfordre dig til at følge de internationale love og konventioner.

Ser du "røde lamper" på din vej, piger som er tvunget ind i det de nu laver, eller piger som ser ud som om de er under den tilladte alder, så løb skrigende bort, så hurtigt du kan.

Grænsebyen Poi Pet, den som mange turister passerer når de skal op for at se Angkor Wat templet i SIem Reap, kan jeg kun opfordre til at man kommer ud af så hurtigt som muligt. Det er nok den mest rådne natteliv i Cambodia.

Hvis du er i tvivl, så søg på google på "Jørgen K. Hansen Poi Pet" så lærer du hurtigt hvad jeg tænker på. Føj.

http://thailandid...a-koh.html


Hvis man opføre sig som en idioter kan det går galt alle steder i verden.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PHUKET XTRA / The Thaiger Nyheder fra Phuket 2208 26-04-2024 14:54
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
PHUKET BIKE WEEK 2024 Nyheder fra Phuket 4 23-04-2024 11:27
Pattaya's Darkside. What's it like? Fri debat: Pattaya 1 11-04-2024 13:29
Phuket in 180 seconds Foto/videoer: Fra Phuket 3 09-04-2024 16:45

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 99,617,602 Unikke besøg | jQ Blog