Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
08.10.2010
Godmorgen Dagbog.
Og tak for kaffe godmorgen til en skod dag, der var i nattens løb kommet en regning fra turen med toget der skulle betales i hård valuta
Så det var sgu ikke sjovt da jeg skulle til Tesco for at købe en billig telefon, taxi fyren Pi Duck, som han kalder sig, kørte mig frem og tilbage gennem byen. Der var 7 kilometer her fra Blue Star hvor jeg stadig bor, og i øvrigt lige har betalt for 3 dage mere. Jeg behøver lidt fred og ro som jeg får her, og jeg skal jo ikke nå noget!!
Og med floden 50 meter herfra hvor jeg efter at have brugt en hel dag i sengen udover turen med Pi Duck endelig ved 5 tiden var så okay at jeg kunne liste lige uden for døren og købe en kølig, der blev nydt med tæerne 5 centimeter fra vandet mens solen langsomt forsvandt begyndte det at se lidt lyst ud igen
Og det viste sig at turen til Tesco var forgæves, knaldtilbuddene som altid er placeret når man går ind i biksen havde tilfældigvis en Samsung et eller andet nummer til 629 Bht. Fint tænkte jeg da jeg når jeg kommer hjem går jeg i Tesco i Lamai og aflevere min dyre telefon til 4.500 Bht til rep. Så det skulle bare være en ting der kunne ringe og intet andet.
Og så stødte jeg hovedet ind i Thailand !!
For den unge gut der stod bag skranken, var kun Cashier som han kunne fremstamme på dårligt, meget dårligt Engelsk og måtte kun tage imod penge!! Nå tænkte jeg, der er jo så mange ansatte i Tesco uanset hvilken butik man går ind i, at de selv om rengøringspersonalet ikke deltager, snildt kunne fylde Rådhuspladsen
Men jeg blev sgu klogere, der kom ingen og hjalp mig i de 40 minutter jeg stod der. Tålmodig som jeg er, især når jeg kan spare penge blev jeg ved med at kigge på den her unge gut. Men han gjorde intet for at hjælpe mig, blikket blev slået ned i forsøget på at glemme den her skide falang, mig
Så det endte med at jeg gik ud til den ventende taxi, Duck kiggede på mine tomme hænder, og en længere forklaring begyndte. Dansk, Engelsk og Thai blev brugt i forsøget på at forklare ham hvorfor jeg ikke havde købt noget. Og da det endelig lykkedes, sagde han, i take care you, Na ??
Og så vi kørte et eller andet sted hen jeg ikke ville kunne finde igen, hvor jeg købte en Nokia et eller andet nummer til 890 Bht
Selv om stilladset var på tværs på den lede måde, nød jeg turen med alle de indtryk og skæve ting som jeg fik vist og oplevede på vejen. Det nytter sgu ikke noget at blive negativt selv om det er noget L… alt sammen.
Og hvor var det skønt at se Thailand som Thailand er, ikke noget turist fis overhovedet. Næh, bare ganske almindelig hverdag i Kanchanaburi !!
Kameraet havde jeg ikke med i dag, så i må undvære billeder fra turen, jeg trængte til at være foruden jeres overvågning
Og så lå jeg ellers på langs indtil min tur ned til floden, den kølige blev åbnet og jeg satte mig ned på trappen og råhyggede. Den del af floden som ligger bag Blue Star hedder Mae Klong og løber sammen med Kwai Noi Riwer 100 meter til højre for mig når jeg sidder der. 30 meter bred inden der er en ‘ø’ hvor sivene og planterne dominere og adskiller den fra Kwai Noi Riwer
Men desværre er vandet rødbrunt af de sedimenter regntiden bringer med sig, så det ligner kaffe med fløde og er totalt ugennemsigtig desværre. Kun nogle små gedde lignende fisk så jeg omkring 10 centimeter lange, der stod helt stille i overfladen med snuden rettet mod bredden. Der var selvfølgelig nogle større ringe midt i floden der fortalte om større fisk i den stærke strøm, men man kunne jo ikke se dem
Men det var dejligt afstressende at sidde der, skyerne som ellers havde præget himlen hele dagen og som havde givet en overskyet meget varm dag, valgte nu at forsvinde så jeg kunne få noget varme ind i kroppen igen til de sidste stråler fra solen inden den forsvandt. Det håber jeg giver mig noget ro i morgen hvor jeg allerede har planer om at komme ud at opleve et eller andet !!
Men hvad ved jeg ikke endnu, Pi Duck har tilbudt mig at leje en bike til 150 Bht pr. dag, men ærligt ved jeg ikke om jeg doven og afslappet som jeg er, gider ??
Men dagen i dag gav mig så tid til at fordøje alt det der skete på togturen, for jeg har slet ikke fået alt med i fortællingen fra turen, der skete simpelthen for meget til at jeg kunne huske det
Jeg har tænkt meget over hvorfor jeg lægger mærke til så mange detaljer som jeg gør, og jeg tror det er alle årene alene i et førerhus der har skærpet min opmærksomhed. For jeg ser mange ting andre ikke ser, men om de kan bruges til noget ved jeg ikke, men ser dem gør jeg !!
Så når min travle hjerne ellers får bearbejdet alle indtrykkene, dukker tingene op igen, og der bliver sat ord på dem
Så at jeg opfatter Svend som en gut der foretrækker at sidde med vægten i venstre side af kroppen, og skærer tænder og retter på brillerne hver andet minut, og at Per rører en blodårer i panden tit og ofte, er en bieffekt af mit syn og min travle hjerne. Sådan kunne jeg fortsætte, men det er sgu lidt for træls ((2((
Men de par turister der som os stinkende rige Danske falanger havde betalt for togturen til overpris blev alle filmet. Men der var altså ikke så mange, jeg tror at der maksimum i vores vogn hvor folk kun måtte sidde hvis de betalte kassen, ikke oversteg 20 mennesker. ‘Normalt’ ville jeg nok skrive at det var dejligt fordi der så ikke var så meget larm, men det havde ikke hjulpet en dyt her. For larmen fra det slidte materiel var simpelthen så voldsom at hele vognen kunne have været fuld uden at du ville høre dem der sad bag dig !!
De eneste som nærmede sig grænsen til at man kunne høre dem, var 5 Japanske piger og 1 mand. De pludrer jo ligesom kalkuner ustandseligt og har det herligt, men da Svend gik hen til dem for at lave et nummer med dem, steg lyden af hvin og skrig betydeligt !!
Svend har en lille slange i gummi som når han krøller den lidt sammen, kan forveksles med en rigtig slange der angriber når han slipper grebet om den og kun holder den i halen. Og den ville han lave med Japanerne, og trissede hen mod dem og bukkede sig ned ud for deres siddepladser og slap den her gummi slange.
Hold kaje det var skægt, de skreg i vilden sky og trak benene op under sig inden de fandt ud af at det var et nummer. Og så begyndte de ellers at grine lige så højlydt som de kan snakke, og morede sig på deres eget sprog enormt meget Og på resten af turen inden de steg af smilede de fra det ene øre til det andet.
I forvejen havde de gjort hele vognen opmærksom på deres tilstedeværelse da en gekko fra en af de buske som prøvede at komme ind gennem vinduerne havde sat den af på en rygsæk, skrig og skrål på Japansk i hurtigt tempo blev fyret af mens de prøvede at komme af med det her ‘farlige‘ dyr, og det var årsagen til Svend’s nummer er jeg sikker på
Og Svend lavede den igen da vi steg af toget med et par sælgere der sad og snakkede sammen, slangen blev sluppet og de her tøser fes op som Sputnik gjorde i sin tid og lækkede lidt tror jeg, indtil de fandt ud af at det var et nummer Og som med Japanere grinede de og sagde en masse jeg ikke helt forstod, men de smilte samtidig, så helt galt kan det ikke ha været
For pokker en masse dejlige oplevelser der er lagret oppe på førstesalen
Svend havde på vejen hen til den drinks oase han havde udset sig som pitstop fortalt at Book skulle købe en sjov ting hvor når man gør noget, kommer der en stor penis frem, stor penis på Thai skulle udtales, ham yai fortalte han os, jeg lærer hele tiden ((2((
Og da vi så kom frem til det her sted og Svend bestilte drikkevarer, kvajede han sig !!
For han kom ved en fejl til at sige at han ville have en ham Yai, da damen spurgte hvad han ville have
Jeg nyder virkelig i stor stil at jeg kan huske som jeg gør, okay, nogle gange er det ikke så heldigt. Men generelt er det positivt. For som med de to gutter her er det med til at jeg kan danne mig et korrekt billede af dem (for mig !!!)
Og så kan jeg jo også bruge det til at tænke mig tilbage til alle de dejlige ting der sker for mig eller som jeg oplever, som haven her hvor jeg virkelig falder igennem. Beostæren der stadig sidder og leger knallert og fløjter lystigt efter den unge pige der arbejder her med en sjov hostelyd en gang imellem, er en sjov oplevelse. En af de unge mænd sidder og spiller guitar selv om Tv’et prøver at overdøve ham mens de dejlige små katte forsøger at finde et sted at ligge og blive nusset
Alt sker i et så afdæmpet rolig stil at det er en fornøjelse, en så dejlig oplevelse at jeg er sikker på at jeg ikke vil glemme den, og mine planer om at tage videre er langt væk. Jeg har dyb fred med mig selv her og har lige nu slet ikke lyst til at tage hjem, men jeg ved selvfølgelig godt at det også bliver hverdag her en dag. Så jeg tager videre en dag, om ikke andet for at tage hjem og kun betale 5.000 i husleje
Tak Buddha for det du giver og tager …..
Hav en god dag.
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hej Pensionisten...
Var lige inde på chinatown marked idag, og kom forbi 1 mill (eller der omkring, he he) små butikker med fiske udstyr, så tænkte jo lige på dig min ven, der kunne du jo nok nemt gå i selvsving over alt det at se på, og til meget billige penge.......
Håber snart på flere billedere fra dig, men du har jo nok " bare " været oppe på marked og set på de piger igen, din gammel skurk...
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hejsa..
Ikke fiskeudstyr da det må vente til senere, men fik da købt 2 par sko, lille lås med kode til min kuffert og rygsæk, mobil telefon, da den gammel ikke var for god, som du nok husker, ha ha, og en mobil taske.....
Ser ud til de har alt i chinatown til billige penge, og det passer jo til min pengepung, vil jo helst ikke slippe for mange af dem, da de jo ligge godt i pungen....
Var også inde i Pantip (tro jeg det staves) et stort varehus, hvor den ene etage var alt med buddha, som statue og hals smykker med mere, så det var nok også dig min ven....
Antal indlæg: 54 Tilmeldt: 16.08.10 Status: Offline
Pen. Du har været i Pantip Pratunam, i centrum af Bangkok, jeg bor i Nonthaburi, ca. 11 km fra centrum hvor Pantip II ligger, hvor Per og jeg var.
Tak for et par dejlige dage sammen.
At jeg sad lidt skævt i "dødens jernbane" skyldes alene at jeg prøvede at formindske mine rygsmerter, mine piller var sluppet op.
God tur fremover.
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Jeg ved det godt Svend, og det er bestemt heller ikke negativt ment. Jeg gør jo selv nogle ting for at afhjælpe mine problemer, sådan er vi gamle r..huller jo
Og ja, det var et par dejlige dage vi havde sammen som sluttede alt for tidligt. Men livet går videre for os alle, og du skulle videre i dit liv.