Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
21.08.2010
Godmorgen Dagbog.
Og sikke en kedelig morgen, som sædvanligt når jeg kører mod Lamai klokken 05.30 er natten endnu ikke overstået, så jeg ser hver morgen nat blive til dag. Og i morges viste sig der et billede at hvad der ventede mig, en kedelig gråsort himmel lige meget hvor jeg kiggede, og det så ikke for godt ud.
Men jeg har en tro på at min tur hjælper mig i kampen mod stilladset som brokker sig af og til, så i dag var ingen undtagelse. Nattens regn gjorde stranden stenhård at gå på, og ikke så rar. Så armene kom hurtigt ned fordi det var ubehageligt og gjorde herre nas at gå, og der kom en efterregning fra dagen i går, men man skal yde for at nyde har jeg lært, så jeg fortsatte i et noget mere roligt tempo end jeg er vant til for ikke at ødelægge resten af dagen med metaltræthed
Og i dag var jeg alene på stranden, selv de gamle gutter (Thaier) som jeg hilser på hver morgen var væk, og det var lidt kedeligt. Men de ved mere end mig er jeg sikker på, for jeg røg ud i et regnvejr uden lige, og blev våd og kold som nu straffer mig.
Men jeg gik turen og havde samtidig en fantastisk udsigt ud over havet med det kommende uvejr som ventede mig, og bare det at se de snorlige streger der fortæller hvor det regner er nok til at jeg nyder det. For naturen kan vi mennesker gudskelov ikke styre endnu, og er for mig stort, uanset hvor mange penge vi har, eller hvor meget magt vi har, står naturen over os, og det kan jeg lide !!
Men som sagt lider jeg lidt nu, ondt i halsen og fryser som en gal selv om her er 29 grader i en kedelig overskyet paradis verden. Men jeg kan jo bare lade være med at gå nogen steder, så jeg klager ikke.
Men det lagde en dæmper på resten af dagen som var overskygget af den tunge fugtige mørke himmel, men på en eller anden måde er det jo også en del af mit liv nu, så okay
Men at strømmen så samtidig forsvandt gjorde dagen længere end højst nødvendigt, og jeg takkede mig selv for at jeg havde hentet nogle nye bøger hos min bog pusher. Havde jeg været turist, havde jeg nok skidt på vejret og havde kørt en tur for at opleve. Men der er langt min første tid på Koh Samui og til nu, og forstå mig ret, men det bliver også hverdag i paradiset, som i det virkelige liv !!
Så jeg prøvede at indhente noget af den søvn som jeg er bagud med, men det gik ikke så godt. For netop dagen i dag var dagen hvor der skulle bores og gøres ved i huset ved siden af. Og jeg ved ikke om jeg er specielt følsom, men min Land Lady og hendes bror som også lejer bungalows ud, snakker ikke !! De råber så højt at jeg nogle gange når jeg snakker med dem, springer et skridt bagud på grund af støjen
Så en jævn kedelig dag, kun med små glimt af glæde når Pen ringede og fortalte at hun var på vej hjem til Samui. Hun tager bussen, fordi den er billigere end flyet som snart nærmer sig de 5000 Bht for en enkelt billet. Og her er måske et godt råd til, for man skal ikke tro på den tid som bus selskaberne annoncerer med !!
Da jeg købte billetten til hende i Nathon her på Samui, kunne jeg læse afgang og ankomst tiderne på en A4 der var klistret op på ruden ind til kontoret og på billetten. Og der stod at afgangen var 07.30 som også holdt, men ankomsten til Bangkok som var 17.30, holdt slet ikke. Nej, de ankom præcis 12 timer efter de havde forladt Samui, så tro ikke på det der står skrevet !!!
Og hun ringede igen klokken 14 og var ikke helt tilfreds, for det eneste sted hvor hun kunne købe billet tilbage til Samui var meget langt fra hendes hjem. Og på grund af afstanden som jeg ikke aner en hylende fis om, ville det koste hende 450 Bht på grund af afstanden at køre hjem igen, så hun måtte sidde og vente i 5 timer på bussen tilbage og lød ikke særlig glad, men tilbage kommer hun
Men som sagt en lidt kedelig dag hvor jeg uden held forsøgte at sove, al den støj som jeg ikke er vant til, og absolut ikke bryder mig om, er som ved at gøre mig vanvittig. Min ‘normale’ rytme som jeg egentlig er lidt træt af, hænger slet ikke sammen. Jeg vågner klokken kvalme og kan ikke sove igen, så jeg sidder tit klokken 2 om natten og aner ikke hvad jeg skal gøre udover at lytte til P3 med nyheder som slet ikke er relevant for mig mere ??
Jeg kunne selvfølgelig tage en sovepille og sove igennem, men jeg ved jo på forhånd at jeg vågner med hovedpine der ødelægger resten af dagen, så det gør jeg ikke !!
Og så fik jeg endelig sovet lidt, og selvfølgelig alt for sent på dagen. For jeg vågnede op noget forvirret klokken 18 til en silende regn der fortsatte til nu hvor jeg skriver i Dagbogen klokken 5 morgen. Så det bliver en våd tur til Nathon for at hente Pen hvis hun altså ringer, for jeg har ikke hørt fra hende siden i går eftermiddags hvor vi var nødt til at lægge på, det regnede så voldsomt i Bangkok, at vi ikke kunne høre hinanden
Og uden at fortsætte debatten, har jeg problemer med at forstår hendes handlemåde og hvad hun siger nogle gange. Hendes engelske er ikke for godt, og min hjerne er slet ikke på højde med hendes, så der er nogle misforståelser undervejs der gør livet spændene
Man lærer hele livet !!
Tak Buddha for en lidt bedre hals her til morgen, kan du osse skaffe lidt sol og varme ??
Hav en god dag.
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Tak Mr positiv
Tro mig jeg prøver alt jeg kan med sproget, men Samui er befolket af så mange folk fra hele Thailand at det ikke går så godt når jeg prøver at udtale de snart mange ord jeg kender. For dem jeg så prøver af med det jeg har lært, forstår ikke en dyt og kommer med deres bud på ordet.