Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
06.07.2010
Godmorgen Dagbog.
Og godmorgen til atter en pragtfuld dag der for mig igen startede tidligt, for klokken var ikke 5 endnu da jeg stod op. Så Dagbogen var tidligt på færde i går
Så det har jeg selvfølgelig ændret
Så for ikke at blive vanemenneske tog jeg morgenturen på Lamai stranden først i dag, og en superdejlig måde at starte dagen på. De 5 - 6 kilometer som bliver gået i tusmørke til at starte med, slutter som regel med højt solskin de sidste meter.
Og ryggen er glad for det tror jeg, den brokker sig ikke som den plejer og har det bedre. Måske er det min anden motion der hjælper på det, for jeg har nu i et par dage eller tre, taget kajakken ude i haven og har taget en tur til Lamai ad søvejen i manglen på båd !!!
Men jeg ser så den dårlige side af Lamai når jeg starter så tidligt, for de næsten mennesketomme gader klokken halv 6 morgen hvor de sidste går hjem, fortæller om det hårde miljø. Nydelige ting på bikes tilbyder mig alt til en billig penge, især dem med dybe stemmer har mange gode ideer så tidligt på morgenen og pifter højlydt og længe når jeg kommer kørende.
Men de er på en hård opgave de mennesker, for udover at jeg er kold som jordbæris er her som sagt ingen turister. Så der er begyndt en intern ‘krig’ fortæller Patt mig, pigerne kan slet ikke lave penge selv om de gerne vil, og mange er allerede rejst.
2 af pigerne fra baren som rejste hjem for et stykke tid siden vil nu gerne tilbage igen siger hun. Men de har ingen penge, og Patt som forklarer mig hvordan hun betaler alle udgifter for dem og hvor dyrt det er !!! Nægter at betale for dem!!
Og jeg må indrømme at det er en smart forretnings tanke, for når pigerne arbejder for hende er det jo hende der skal betale alt, og uden kunder i butikken kan det være lidt svært med de 1000 Bht der bliver omsat for i baren i øjeblikket !!
Men hvis jeg ser væk fra alt det negative og nyder at gå i naturen, kickstarter det dagen på en så herlig måde. Den energi man får ved at bruge energi er kanon og er et ordentlig los i rø…
Så jeg kæmper en kamp med mig selv hver morgen jeg kommer tilbage, for jeg ved jo at jeg kommer til at betale hvis jeg lader mig lokke til noget mere aktivt. Så jeg sætter mig nogenlunde roligt ned og slapper af
Og det fik mig til at tage liggestolen i går og lægge mig på stranden for at få noget varme ind i kroppen, og da Peter så også kom for at nyde det gode vejr, fik vi styr på de sidste detaljer omkring vores tur tror jeg. Og prisen er stadig inden for rammerne af det jeg vil ofre på turen, for han er virkelig en ørn til at finde det billigste på markedet
Så nu mangler jeg kun at pensionen kommer frem inden afgang, men de skulle være sendt ekspres og skulle ifølge banken komme i dag. Og jeg HAR råd til at tage af sted uden de penge, men kan godt lide at være sikker og vide at mine penge er hvor de skal være. Så derfor min arrigskab over bankens idioti
Men det bliver der ændret på så hurtigt som muligt, for de skemaer som ligger på Sikringsstyrelsens hjemmeside printer jeg ud i dag og scanner dem ind igen når jeg har udfyldt dem. For jeg skal virkelig ikke tage mere af Danske Banks kostbare tid, måske skulle jeg også sende dem en mail hvor jeg undskylder for alle de år jeg uden at vide det har været en belastning for dem !!
Hold kaje den bankverden er led
Nå, men dagen gået godt og intet ødelagt. Det er sgu osse svært når der hverken er strøm eller vand
Så udover en 2 timers tur i kajakken sidst på eftermiddagen stod dagen i læsningens tegn, det kræver ikke strøm og giver mig baggrundsstof til turen som jeg har brug for nu jeg har valgt at fortælle jer om den. Det lyder måske kedeligt, men er når man befinder sig her i paradiset en dejlig afslappende måde at få dagen til at gå på
Og sådan sluttede min dag også, glad og tilfreds over mit liv som har et par bump på vejen nyder jeg livet. Et kort besøg hos Da der havde spurgt om jeg kom forbi, fik mig til at tage et par dybe indåndinger og mobilisere nogle blodkar og hvad man eller har brug for når man skal være seriøs.
For hun er fanden gale mig så smuk at det gør ondt, og mine fornuftige tanker blev et kort øjeblik sendt på afveje over synet. Det er lykkedes mig at negle 1 billede fra hende der viser hvor smuk hun er, men det er blevet afleveret igen, og må ikke vises siger hun. Men det ville bevise at min påstand er sand. Så skødesløs smuk burde give slag eller røde kort mener jeg, for det er sgu ikke nemt at køre fra sådan en ting der kun vil dig det bedste, og hold op hvor jeg savner hende fandt jeg ud af!!!
Puha sir jeg bare ……..
Men tak for en dejlig dag Buddha ……..
Prøv at zoom på det billede her, kønt er det ikke og høstede en masse kommentarer da personen gudhjælpemig også flashede den yndefulde krop på vej ud i bølgerne. Og tak for kaffe nole dønninger