Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
04.05.2010
Godmorgen Dagbog.
Så er jeg gået i gang med den lille båd igen
Min energi var stadig til stede efter morgen ritualet, så jeg begyndte at slibe på båden igen. Og det blev til et par timers arbejde indtil jeg løb tør for slibepapir, lidt ærgeligt nu jeg var gået i gang. Men der var ikke andet at gøre end at tage et bad og komme afsted.
Og for en sikkerheds skyld, kørte jeg lige forbi Pumpat først. De havde jo udsolgt af korn 40 sidst jeg lavede noget, og var grunden til at jeg måtte køre helt til Mae Nam for at købe det. Og de havde gudskelov fået det hjem så jeg sparede den lange tur, og er endda billigere
Men så havde jeg tid til at køre forbi Amity hvor mine tyske venner bor, det er et år siden jeg så dem sidst, så det var på tide at snakke med dem igen. Og det var hyggeligt at se dem igen efter så lang tid, men vi har selvfølgelig mailet sammen i mellemtiden så vi ved hvad der sker.
De havde haft en lang tur med en 8 timers pause i Dubai, men det tog de nu helt pænt. Som de sagde, fik de billetterne billigt (450 Eur pr stk ) og vidste at det var med i prisen. Men de var stadig lidt trætte efter den lange tur, og så lidt skvattet ud. Men vi fik snakket og snakket om alt det der var sket siden de var her sidst, om vores fælles bekendte og hvad der er sket på øen.
Og Conny havde stor lyst til at besøge den 'nye' Tesco Lotus i Lamai, hun er trods alt kvinde med et indbygget købe gen. Så jeg tilbød at køre hende derhen og samtidig købe øl til Markus og noget vand. Så vi strøg op på biken og kørte ud at handle, Conny havde misforstået mig og troede at jeg skulle ud og købe det slibepapir som jeg jo havde købt og blev lidt forlegen da hun fandt ud af at jeg kun var kørt for hendes skyld.
Men, hvad gør man ikke for venner
Og et stort ønske blev opfyldt da de gav mig en gave, for at det ikke skal være løgn havde de 3 forskellige termometre med. Det ene med indbygget luftfugtighedsmåler og vækkeur, så nu kan jeg se hvor varmt der er om morgenen herinde, og se hvorfor jeg sveder
Så klokken var næsten 15 inden jeg kørte hjem igen, og for sent for at gå i gang med slibning. Så jeg tog min solseng og gik ned på stranden hvor jeg lå til solen forsvandt bag palmerne. Dejligt afstressende og køligt i skyggen, for jeg behøver bestemt ikke sol fik jeg af vide i går. Conny mente bestemt at jeg var brun helt inde i knoglerne, hvad det så end skal betyde (hun er tysker )
I tusmørket inden jeg gik ind, lå jeg og kiggede på de små krabber der havde travlt med genopbygning, og renovering efter hele dagen nede i et hul i sandet. De pilede rundt på stranden med det sand de havde taget med op fra deres huller, hvad de lige ledte efter ved jeg ikke.
Men med mit neddroslede aktivitets niveau var det hyggeligt at være 20 centimeter over alt den aktivitet, høre krabberne advare hinanden med klik med deres sakse, og deres gumlen når de tyggede på noget sand var der ikke så stille igen. For lyden blandede sig med lyden fra de små bølger der langsomt kom ind og lagde sig på stranden, og nu den seneste dyrelyd iblandet.
Insektædende flagermus suser frem og tilbage mellem palmerne og stakittet, og selv om de er blinde de små jetjagere, er de fantastiske flyvere. Og den gnaskende lyd fra dem når de gør en fangst, lyder lidt som hvis vi gnasker nogle nøddeskaller. Jeg har mange gange tænkt på om en af dem mon en dag flyver ind i mig, for nogle gange føles det som centimeter når de suser forbi, men hyggeligt er det
Og sådan endte min dag, siddende på stranden efter en lang dag og nyde tilværelsen. Stjernehimmelen der dukkede langsomt op, og natten der faldt på. Men klokken var altså kun 21 selv om det lyder meget mere sent, men her går det stærkt når det bliver mørkt, og for mig var det sent. Så klokken var ikke mere end halv 10 da jeg strøg flaget, jeg ville gerne tidligt op og igang med båden.
Men det kunne jeg have sparet mig, for her til morgen har det lige dryppet lidt, og den overskyede himmel lover ikke særligt godt vejr. Så vi må se hvordan det går
Hav en god dag.
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hey Pensionisten...
Bare en lille vejr info her fra Skive, Danmark, var en tur i viborg igår, og og tro det eller ej, der kom SNE, dog ikke noget der betyder noget, men det kom altså :-)
Men kanon vejr idag, lige til de korte bukser+t-shrit, men det er jo bare dejlige danmark, som vi kender det !!!!
Nå skal jeg jo til thailand til sept , og der er der nogle fri uger der ikke er planlagt endnu, såååå kan være det blive en tur til Koh Samui, så kan jeg jo komme med det kolde vejr fra Danmark til dig