Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Folk der rejser på egen hånd er ikke garanteret hjælp i sådanne tilfælde. På BBC i morges kunne man høre nogle af de her turister fortælle at flyselskaberne nu kalder det en naturkatastrofe, smart træk, for så falder forsikrings pligten væk !!
Thai Airways flyver nu folk uden beregning til Athen og Rom fra Thailand, så de i det mindste er kommet noget af vejen.
Og 3 Engelske flådefartøjer er ankommet til middelhavet for at sejle nogle af de 150.000 strandede englændere hjem.
Så der er sat en kampagne i gang for at få folk hjem igen.
P.S.
En franskmand kunne i morges fortælle om prisen på et hotelværelse der steg fra 250 Euro til 800 Euro til aften
Hav en god dag.
Antal indlæg: 614 Tilmeldt: 15.06.09 Status: Offline
Øv ØV for dem der troede de skulle hjem nu, nej en ny stor askesky er startet vejen ind over Europa, og flere af de lufthavne der åbnede i går er lukket igen . Der er ikke meget lys forude.
Antal indlæg: 3857 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
lillemanden skrev:
Øv ØV for dem der troede de skulle hjem nu, nej en ny stor askesky er startet vejen ind over Europa, og flere af de lufthavne der åbnede i går er lukket igen . Der er ikke meget lys forude.
Nej det er nok ikke så sjovt at sidde fast der hvor de nu sidder.
Umiddelbart lyder det jo tillokkende at få forlænget sin ferie i Thailand, men hvis man er løbet tør for penge og har ting at passe hjemme, så må det være surt, og den vulkan kan måske bolme længe endnu.
For én gangs skyld må jeg indrømme jeg er glad for jeg er hjemme, og ikke i Thailand
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Nu var det i nyhed igår, at de SKAL betale, sådan er loven, men mange prøve at slippe for det, hvis de siger til lad os sige 100 folk at de selv skal betale, og de 50-75 folk ikke gøre noget ved det, har de jo tjent XXXXXXXX kroner, men de skal betale, hotel, 3 gange mad om dagen, så her hjemme regne de med mange retsager bagefter, nogle af dem prøve også at sige til dem der var på ferie i USA (altså uden for EU), at de var uden for EU, men det betyder intet, dem skal de også betale til, sådan er loven nu engang.......
Men det gøre jo ondt på dem lige for tiden, det var jo en del penge de går glip af hver dag de ikke kan sende folk afsted, plus de skal betale for hotel+mad....
Men ja, ikke sjovt at være afsted, hvis de i først omgang prøve at slippe, og derved ikke betale lige nu, også skal man selv betale hotel+mad, men mon ikke der er hjælp at hente på vores ambassade der nede, det vil jeg da tro.....
Plus ens bank er vil til at snakke med om et lille lån, overtræk, de kan jo godt forstå en, eller jeg ved det ville min bank, men nok også mere personlig i min bank her i det jyske :-)
Men ellers må staten jo betale i først omgang, også trække penge igen over skatten fra de borger der må ha brug for det, Staten hjælp jo så mange andre, så kan de vil også springe til, når der er vores egen borger, det håber jeg da
Antal indlæg: 614 Tilmeldt: 15.06.09 Status: Offline
Vi var så heldige , at komme hjem med den sidste afgang, til danmark fra bangkok. Men vi har børnebørn der har spinket og sparet ( i lære ) for at få 8 dages ferie i malaga, skulle afsted i morgen , men det ser ikke ud til det lykkes. Det er surt, selv om de får pengene igen så er ferien jo brugt , den kan ikke flyttes eller annuleres.
Dem der skal hjem og passe et job, er jo udsat for et pres, fordi der fyres mange mennesker P.T.
Der er strandet 750000 personer, rundt i verden.
Nej desværre alle " vasker hænder " og sender " aben " videre. EU holdt møde igår om konpentation, men blev ikke enige. SAS vil kun dække de 5 dage , det er " omsorg " .
beklager fik ved en fejl slettet dit sidste indlæg tilgiv mig hilsen ad
Ja sådan er livet, den enes død, den andens brød !!
Men det er fandeme dårlig forretning sans, jeg går ikke ud fra at skyen varer for evigt, og så håber jeg folk husker hvordan de blev behandlet??
Men det hænger jo nok sammen med flyselskabernes anslåede tab på 2 milliarder kroner om dagen mon ikke ??
Det er osse en slags penge, men det får mig ikke til at knibe en tåre, de har jo selv valgt at have et flyselskab og er ikke tvunget ind i det går jeg ud fra.
Og Voldborg (badedyr:-O) kom med en god ide om at trække det via skatten hvis regeringen er nødt til at træde til. Det tror jeg faktisk folk ville være glade for ((2((
Hav en god dag.
Opdatering !!
Over 3000 skandinaver strandet i Thailand
Mange skandinaver sidder lige nu fanget i lufthavnen i Bangkok på grund af den islandske askesky. Situationen er spændt, og folk er bekymrede for at tage ind til hoteller i centrum af frygt for blodige sammenstød mellem demonstranter og soldater
Lukningen af europæisk luftrum, som følge af askeskyen fra den islandske vulkan, er især gået hårdt ud over strandede turister i Bangkok, som, på grund af voldsomme demonstrationer inde i centrum af hovedstaden, ikke føler, de kan forlade lufthavnen. Den danske ambassadør i Bangkok Michael Sternberg vurderer, at omkring 3000-4000 skandinavere på nuværende tidspunkt er strandet i Thailand. Og han råder alle danskere i Bangkok til enten at blive i lufthavnen eller inde på hotelværelset.
- Lufthavnen er fyldt op på grund af askekrisen, og på grund af urolighederne kan man jo ikke rigtig anbefale turisterne at komme ind til byen. Situationen er anspændt og flydende, så det er svært at rådgive folk, om hvorvidt de skal blive i lufthavnen eller tage ind på et hotel inde i byen. Men på nuværende tidspunkt er lufthavnen, det sikreste sted at være, siger ambassadør Michael Sternberg.
De få hoteller, som ligger i nærheden af lufthavnen, er stort set optaget, og derfor må de strandede turister tage ind til byen for at finde et hotel. Ambassaden vil i dag tage ud i lufthavnen for at se, om der er nogle strandede danskere, som skulle have brug for hjælp. Det gælder især folk, som er løbet tør for penge og folk med medicinske lidelser.
'Bliv indendørs'
Dem som bor på hotel inde i byen, råder den danske ambassadør til at blive indendørs, da demonstrationerne er meget utilregnelige, og kan rykke sig når som helst.
- Det vi råder folk til er at holde sig væk fra demonstrationerne, men det kan være et svært råd at følge, da demonstrationerne kan flytte sig. Hvis man bor inde i centrum, og der begynder at ske noget, så vil jeg foreslå, at man bliver på sit hotelværelse, i hvert fald indtil urolighederne driver væk. Man skal i hvert fald ikke opsøge de steder med uroligheder. Bangkok er ikke et nemt sted at opholde sig lige i øjeblikket, siger Michael Sternberg.
Den danske ambassade i Bangkok ligger ikke langt fra der, hvor demonstranterne opholder sig, og Michael Sternberg er gået gennem området, hvor demonstranterne opholder sig, mange gange.
- I begyndelsen var det mere en folkefest, men nu er det ligesom, at stemningen er blevet lidt mere tarvelig. Stemningen er ikke så høj, og det begynder også at lugte meget. Folk har nu boet på gaden i mere end en måned, og det ligner jeg ved ikke hvad, men okay sådan er det, fortæller Michael Sternberg.
Inde i centrum, hvor demonstranterne opholder sig, er nogle hoteller fuldstændigt lukket ned, mens andre holdes åbne, men er stort set tomme, da demonstranterne forhindrer turister i at komme frem til hotelindgangene.
'Det kan udvikle sig voldelig'
Urolighederne i Bangkok er blevet betegnet som de værste uroligheder i landet i 18 år. 25 blev dræbt og mere end 800 kom til skade under sammenstøddet mellem soldater og anti-regerings demonstranter lørdag den 10. april. Og ifølge Michael Sternberg kan det sagtens udvikle sig voldeligt igen.
- Problemer et, at det har en tendens til nu at blive voldeligt. Vi så det den 10.april, og det kan ske igen. Der er ikke nogen, der giver sig, så der er ingen løsning lige nu, forklarer han.
Bekymringen for nye voldelige sammenstød i hovedstaden er yderligere forstærket, fordi Thailands såkaldte gulskjorter, der støtter landets elite, truer med at tage sagen i egen hånd, hvis regeringen ikke får styr på de mange protester.
Det var i dag planen, at anti-regerings demonstranter skulle marchere gennem Bangkoks finanskvarter, men de planer er nu blevet droppet, da demonstranterne er blevet forhindret af de tusindvis af soldater, som rykkede ud i Bankoks gader i går for at holde ro og orden.
Michael Sternberg opfordrer strandede danskere i Thailand til at tjekke Udenrigsministeriets rejsevejledning for informationer omkring overstay, pengeoverførsel og den politiske situationen i landet.