Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
GODT GÅET SVIGERFAR OG SVIRGERFAR
Mr positiv
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2010 14:26

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Min kone fik psoriasis imens hun ventede vores datter, det er så blevet værere og værere med tiden.
Hun fandt en behandling her i Thailand som hun har begyndt på fareren stak hende 55000bath som han havde
fra den sinsot jeg gav ham 4år tilbage.De penge han fik ved brullupet har han gemt til hvis hans datter havde brug for dem senere.
Han er regnelærer og tjener 9000bath om måneden.
Min kone ringede til hendes mor idag og fortalte at hun var igang med en behandling og straks spurgte moreren om hun ville have penge som hun også havde gemt til hendes datter hvis der skulle ske noget.

Min kones far og mor blev skilt for mere end 30år siden.
I undrer jer nok om hvorfor hun ikke bare får behandlingen i Danmark, men får det første ved vi ikke om hun kan få den selv om behandlingen er i Danmark.Hvis hun ikke kan få den i Danmark vil der gå mere end et år før hun vil få den i Thailand.
Når man har en lidelse og finder en kur så tager man den hurtigts muligt og penge er ikke livet men det er et gogt helbred.

Jeg syntes det er godt gået at de har lagt deres sinsot til side det viser bare hvor store Thaier kan være.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2010 14:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2010 17:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Ja det er godt nok flot
Det har jeg aldrig hørt om før iblandt dem jeg kender
der er pengene væk næpsten før de får dem.Shock
Help og lykke med hendes sygdom,Den er sgutte sjov,jeg kender flere som har det ´møj især min bror.


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2010 17:48

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Forskellen på forskellige behandlinger i TH og DK er.
I Danmark skal du fortælle hvad du vil have fordi lægen tjener penge ved henvisninger og udskrivelse af resepter.
Går min kone til hudlægene og siger hun vil have en behandling fra hospitalet via drop slutter hudlægens totalte indtjæning promte.
Hvergang min kone før en tube derbobet tjener hudlægen.
Man siger der ikke er koroption i DK men det mener jer der er bare en anden af slagsen.


I Thailand tjener de penge ved at give en behandling der virker.Det er der forskellen ligger,det koster kassen men efter 2dage kan jeg se min kones knopper minskes, og det skal siges at hun har dem over alt på kroppen,så jeg er glad på hendes vegne, snart behøves hun mikke at smøre salve 1time om dagen plus 45 min med special shampoo og udredning af skind af hovedbunden.
Snart kan hun leve et normalt som os andre, jeg håber men lige meget hvad der sker skal jeg nok skaffe pengene til at hun kan få det godt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2010 01:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Mr positiv

dejligt med en solstråle historie og held og lykke med konens behandling

thaier er som alle aldre folkeslag hverken bedre eller dårligere de hjælper også deres familie det har jeg oplevet flere gange hvor de er kommet mig og min kone til hjælp

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2010 11:16

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Utroligt. Men sikke da en dejlig historie. Ja troede ikke at de kunne spare.. de 2 gange jeg har givet sin-sot er de gået til at betale gæld med og resten spillede de Verdensmestre for...Pist væk... Easy come- easy go..ved ikke((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
wernerfire
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2010 15:00

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 17.01.10
 Status: Offline

Man kan sige at det er en utrolig flot behandling de har fået..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2010 15:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

Big-Viking skrev:
Utroligt. Men sikke da en dejlig historie. Ja troede ikke at de kunne spare.. de 2 gange jeg har givet sin-sot er de gået til at betale gæld med og resten spillede de Verdensmestre for...Pist væk... Easy come- easy go..ved ikke((12((



Easy come- easy go. omskrevet til dansk #hvad der kommer let går let# er det sådan over alt i venden at de betaler deres gæld syntes jeg er godt men resten kan jeg godt undvære

jeg har oplevet det samme 60.00 baht var væk på 2 dageved ikke derefter smækkede jeg kassen godt og grundigt i Angry
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2010 16:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Det er da godt at jeg ikke betalte den sin sod
det nægtede jeg,men jeg holdt heller ikke thai bryllup.
Kun på amphur

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2010 19:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Ved du hvad, mr. positiv.
Du mister altså godt og grundigt ansigt på den konto.

Du har en thai kone, og det er da din pligt at sørge for hende, fremfor at lade en regnelærer med 9.000 baht om måneden betale den regning. Dit Sinsot beløb er helt irrelevant.

Ja, thailændere kan være store, blot vi andre kan være det samme.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2010 02:25

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Ikke i denne her situation.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2010 14:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3450
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Det er da godt at jeg ikke betalte den sin sod
det nægtede jeg,men jeg holdt heller ikke thai bryllup.
Kun på amphur

bamsen


samme her men betalte 21000 baht så svigermor kunne få betalt sin gæld på en gang i stedet for at betale store renter til pengeudlåneren
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2010 17:48

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Til rinpoche så må jeg først sige at jeg her stor respekt for din viden og indlæg der fører mange år tilbage.
Men derefter må jeg også sige at hver situation har hver sin historie.
Dette er et forum og i et forum bliver alting ikke vist frem.Jeg kommer aldrig til at blotlægge min finachelle situation her på
et forum hvor jeg kun kenner 2personer ved navn.
Tilbage til i dag hvor min kone havde fødselsdag og faren havde booket et sted der hedder sumdam et rum med aircom fordi
hans barnebarn skulle havde det godt og uden formange myg som hun er overfølsom overfor.Det skal lige siges at når min datter får et myggestik hæver det enormt.Jeg kan ikke finde ud af at putte billeder ind her men vil spørge yindee om han kan får mig.
Tilbage til dagen hvor min kone blev 34år.Da der skulle betales villle faren betale 3000bath der var intet at gøre selvom min kone sad nærmest med tårer i øjene og jeg sagde hele tiden tag nu pengene.
Hva fan skal jeg gøre.Jeg var i Dk i sidste uge da alting kom på tale men den nye medicin osv dagen efter solgte jeg en superpc
jeg havde fået for noget arbejde.Pc med skærm 8000kr så nu har jeg den gamle igen hvor blæseren lyder som en 20år gammel aircon.Men jeg solgte den for at havde penge til medicin til konen.

Jeg kommer ikke til at skrive mere om dette emne men min status er at jeg har en super familie i Thailand og alle skrækhistorierne fra diverse forumer har jeg heldigvis ikke.Men gud og fred med alle imorgen stiger solen atter op og en ny dag begyndes.Dewr er kun en ting at sige og det er STAY POSITIV.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hermed ønsker jeg alle et rigtig godt nytår, og tak for året der snart rinder ud **Baren** 2 31-12-2023 20:35
Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag Alt det andet 1 14-11-2023 09:49
Et tilbud som er for godt til at være sandt !!! Flyselskaber 3 08-07-2022 01:54
De nyder godt af turisternes fravær Nyheder fra Phuket 1 28-12-2021 20:31
Godt nyt år til gud og hver mand Alt mellem himmel og jord 2 02-01-2021 16:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,190,074 Unikke besøg | jQ Blog