Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er der et alternativ til Thailand?
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 14:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg synes selv at det er blevet mindre sjovt at være i Thailand.

Der kommer flere og flere botnakker fra de vestlige lande.

Visareglerne bliver værre og værre for mig, som ikke har mulighed for at få de lange visaer.

De ellers dejlige thaikvinder, og ikke mindst deres familier, bliver mere og mere pengefokuserede.

Og det bliver dyrere og dyrere at være i Thailand.

Derfor har jeg selv haft flere forsøg kørende med at finde et alternativt land, hvor jeg kan arbejde de sidste år, jeg kan arbejde alle steder hvor der er Internet, og hvor jeg så derefter kan leve af min pension. Og det må gerne ske i samvær med en partner fra det land hvor jeg slår mig ned.

Jeg har en fornemmelse, nej viden om priser i lande som Indonesien, malaysia, Cambodja, Vietnam, og Laos. Så for min skyld behøver vi ikke at diskutere priser.

Hvordan er det med jer. Kender i til lande som reelt er alternativer til Thailand?

Hvad med Fillippinerne. jeg har aldrig været der, og bryder mig ikke rigtigt om antallet af våbe, og folks lydt til at bruge dem.

Hvad med Cambodka? Er der danske kolonier i landet, danske restauranter, osv?

Er der andre områder hvor der er lande som har samme prisniveau som Cambodja, Filippinerne, osv?

Hvad med lande som Bulgarien, Tyrkiet, osv?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 16:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Hvad med Fillippinerne. jeg har aldrig været der, og bryder mig ikke rigtigt om antallet af våbe, og folks lydt til at bruge dem.

Hvad med Cambodka?

Læser du dine indlæg inden du poster ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 18:16



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg ved godt at j er gået sin vej, men kan da til orientering for de der er interesserede i alternativer sige at jeg har hørt Romænien skulle være et prisbilligt og venligt samfund...

Jeg ser ikke alternativerne - men prøver efter bedste evne at skabe mig en tilværelse her...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 18:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Måske er rumænerne i Rumænien mere tiltalende, end rumænerne i Danmark.Måske er rumænerne i Rumænien mere tiltalende, end rumænerne i Danmark.
Gider ikke dobbelt-poste, Jos:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 03:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3626
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ja der er et alternativ og det hedder Danmark:LOL

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 04:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
ja der er et alternativ og det hedder Danmark:LOL

.


Nej altså seriøst, kender jeg (til) en mand, han er folkepensionist - han er gift med en romænsk kvinde på 24-25 år, han beskriver sit liv nogenlunde som følgende :

Jeg står op om morgenen, spiser hvad der bliver serveret, går ned til torvet med de mange cafeer og drikker min første flaske vin, går hjem sover til middag, spiser den frokost der bliver mig tildelt går ned til poolen, drikker min anden flaske vin... Om aftenen har jeg lidt socialt samvær omkring nogen flasker vin... På ferierne tager vi til Sortehavets kyst, hvor jeg soler, kigger på unge kvinder og drikker vin...

Det lyder på mig som livet i Pattaya lyder for mig, for de fleste af de fastboende der - skift en flaske vin ud med xx Singha - og så er det jo det samme :D

Og DEN går ikke i Danmark, dels er manden ikke velhavende, så i Danmark er han et gammelt svin at være gift med en kvinde der er 42 år yngre... Han er ryger - det er ikke muligt i Danmark mere, og så drikker han som en svamp - det er vist ikke politisk korrekt heller...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 09:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3626
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Nej altså seriøst, jamen jeg er meget seriøs

man er utilfreds med næsten alt
visa regler er noget lort
alt er for dyrt
de er alle dumme de Thaier
de lyver alle sammen,ja lige bordset fra min kone/pige altså
ja og jeg kunne blive ved med at brokke mig

så for mig set, er alternativet rejs derhen hvor du kom fra

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand, old Bangkok 60 years ago Central Thailand 4 20-05-2024 12:54
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 11 20-05-2024 12:36
Smag på Thailand Hele Thailand 107 20-05-2024 07:37
Thailand Postcard Billeder fra Thailand 32 18-05-2024 11:34
Fem skønne nationalparker i Thailand Hele Thailand 1 18-05-2024 11:24

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.41 sekunder | 100,878,734 Unikke besøg | jQ Blog