Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Livet leger.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2015 14:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857
 Status: Offline

Hvor er det egentligt dejligt at bo i et demokratisk land, jeg mener, et land hvor det er de folkevalgte politikere der, på borgernes vegne, gør deres bedste for at alle skal få deres del af goderne.
Tænk, jeg kan gå en tur ned ad gaden med lille Delle, uden at blive tilbageholdt af politiet, og tvunget til at pisse i et papkrus.
Der findes ikke nogen taxi-mafia der gennembanker mig, hvis jeg en aften har været på kroen, og nægter at betale den 5 dobbelte pris for turen hjem.
Hæren ser vi sjældent noget til, de er på deres kaserner, hvor de trænes til at modstå et angreb fra en fremmed magt, og bliver aldrig brugt, af politikerne, til at undertrykke deres egen befolkning.
Med regelmæssige mellemrum får vi lov til at stemme på de politikere vi synes gør det bedst.
Medierne har ytringsfrihed, og bruger den flittigt, uden frygt for at blive straffet for at træde nogen over tæerne, og hvis de alligevel føler sig trådt over tæerne, så er det deres hovedpine.
Noget af det vigtigste i et samfund, er at man kan tale frit, og ikke forfølges for sine meninger, og det synes jeg vi er ret gode til, her oppe i det høje Nord.

Dette er min påske hilsen til jer alle, med håbet om at I derude, ikke glemmer de værdier Danmark givet jer med på rejsen.

God Påskegodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2015 14:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

Hvor er det egentligt dejligt at bo i et demokratisk land, jeg mener, et land hvor det er de folkevalgte politikere der, på borgernes vegne, gør deres bedste for at alle skal få deres del af goderne.
Tænk, jeg kan gå en tur ned ad gaden med lille Delle, uden at blive tilbageholdt af politiet, og tvunget til at pisse i et papkrus.
Der findes ikke nogen taxi-mafia der gennembanker mig, hvis jeg en aften har været på kroen, og nægter at betale den 5 dobbelte pris for turen hjem.
Hæren ser vi sjældent noget til, de er på deres kaserner, hvor de trænes til at modstå et angreb fra en fremmed magt, og bliver aldrig brugt, af politikerne, til at undertrykke deres egen befolkning.
Med regelmæssige mellemrum får vi lov til at stemme på de politikere vi synes gør det bedst.
Medierne har ytringsfrihed, og bruger den flittigt, uden frygt for at blive straffet for at træde nogen over tæerne, og hvis de alligevel føler sig trådt over tæerne, så er det deres hovedpine.
Noget af det vigtigste i et samfund, er at man kan tale frit, og ikke forfølges for sine meninger, og det synes jeg vi er ret gode til, her oppe i det høje Nord.

Dette er min påske hilsen til jer alle, med håbet om at I derude, ikke glemmer de værdier Danmark givet jer med på rejsen.

God Påskegodag

Jamen det er da godt at du er glad for at leve hvor du lever man ligger jo i sengen som man selv har redt denved ikke men noget undre mig Hvorfor lever du i Sverige når Danmark har givet dig så mange værdier på din rejse
Og jeg er nu lykkelig for at leve herThaiThumb
Også God påske til dig ølkrus
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2015 15:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

tak i lige måde, glæder mig allerede til pinsen hvor vi får en god frokost
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-04-2015 16:07
Bruger avatar

Bruger

Hvorfor lever du i Sverige når Danmark har givet dig så mange værdier på din rejse

Du ved godt hvad jeg mener maichai.
Man skal ikke bosætte sig i et andet land, og føle sig tvungen til at godkende dets overgreb mod menneskerettighederne.
Hvis man ikke kan ytre sig frit, så er det bedre at tie, end at støtte.

Anarki eller Kaos.
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 02:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

gå du en tur med lille delle visse steder i DK og det samme vil ske for dig

Politi fælder pirattaxa-mafia http://stiften.dk...taxa-mafia

En rumænsk cykelmafia har indtaget gaderne i København, og det er de danske cykeltaxa-chauffører godt trætte af.
http://www.avisen...12354.aspx

jeg er glad for at hæren deltager aktiv i opbygningen af landet, de bygger broer de laver veje, de hjælper politiet i jagten på narko i det hele taget bliver hæren brugt til gavn og nytte for befolkningen

i Thailand er vælgene med jævne mellemrum blevet betalt for at stemme på nogle politikerer

Ytringsfrihed
Alle borgere kan udtrykke det, de vil. Man kan sige, skrive eller på anden måde udtrykke sine tanker offentligt. Men samtidig må man også tage ansvaret for det, man siger eller skriver.

Lovgivningen sætter nemlig nogle grænser for, hvad man kan tillade sig at sige eller skrive offentligt. Hvis man f.eks. er meget grov og fornærmer et andet menneske offentligt, kan man risikere at blive stævnet i en såkaldt injuriesag. Og hvis man f.eks. skriver noget, der truer landets sikkerhed, kan man blive tiltalt ved domstolene og idømt straf.

Indimellem ser man artikler og indlæg i aviser eller blade, som optræder uden navn. I de tilfælde er det den ansvarshavende redaktør, som har ansvaret for det, der står. Derfor skal navnet på den ansvarshavende redaktør altid stå i bladet. Det samme skal bladets trykkested.

Selv om grundloven garanterer ytringsfrihed for alle, kan den i nogle situationer begrænses. Det gælder f.eks. for folk i fængsel. Myndighederne har lov til at indskrænke indsattes ytringsfrihed, hvis det er nødvendigt for sikkerhed og orden. Forsvaret har også lov til at indskrænke soldaternes ytringsfrihed, hvis det sker af hensyn til orden og disciplin.

I princippet gælder ytringsfriheden naturligvis også offentligt ansatte. Men samtidig er f.eks. sagsbehandleren på et socialkontor underlagt tavshedspligt. Tavshedspligten betyder bl.a., at sagsbehandleren ikke må udtale sig om en række personoplysninger, han eller hun har fået gennem sit arbejde.

håber du har haft en god påske Thumb
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 04:12
Bruger avatar

Bruger

Jo tak yindee, påsken går strygende www.thai-dk.dk/uploads/c056.gif

Jeg kan se du har haft travlt til morgen Grin

Og der sker da en hel del i Købehavnstrup, men nu den med pirattaxi, det var jo rumænere.

Hvad angår injurier, så er det da rigtigt hvad du skriver, det er heller ikke tilladt her i landet, forskellen er at mens man her hjemme plejer at slippe med en bøde, så kan man risikere 20-25 år i fængsel ved de militære domstole i Thailand.
Anarki eller Kaos.
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 05:51
Bruger avatar

Bruger

Og der sker da en hel del i Købehavnstrup, men nu den med pirattaxi, det var jo rumænere.

så er alt ok, udenlandske kriminelle er jo fredet i DK

Hvad angår injurier, så er det da rigtigt hvad du skriver, det er heller ikke tilladt her i landet, forskellen er at mens man her hjemme plejer at slippe med en bøde, så kan man risikere 20-25 år i fængsel ved de militære domstole i Thailand.

mig bekendt er der ingen civile borgere der er blevet dømt i en militær ret, modtager gerne link fra dig

straf rammen er i thailand fra 3 år max 15 år pr sag ved Majestæts fornærmelse

i danmark er det fra 4 til 8 mdr

følg loven der hvor du er eller betalt ved kasse 1
maichai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 07:05
Bruger avatar

Bruger

Det eneste de såkaldte folkevalgte politikere gør er at mele deres egen kage få nogle ben og skrave så meget sammen i deres egen pension som de kan

Hvis du går en tur på Christiania kan du blive visiteret uden grund af politiet og ravet på alle steder også i skridtet Hvis indvandrebanderne eller rockerne holder fest indføre politiet visitations zoner hvor de kan bede dig om at tage tøjet af på offentlig gade politiet kan forgodtbefindende teste dig for alkohol og narko hvis du er kørende selvom du ikke bruger nogen af delene nægter du bliver du anholdt og taget med på stationen hvor en læge under tvang vil teste dig

Dette er også sket i Danmark at folk har fået bank af en samling fremmedarbejder chaufører

Det bliver lidt svært for der er ingen såkaldte politikere der vil gøre noget for dig de vil kun mele kagen til sig selv Alle burde ved næste valg nægte at stemme så måske det ville blive bedre kun måske Om det er rød eller blå blok der vinder valget er helt lige meget de er et alen ud af samme stykke taburet klæbere der bare vil have mere selv

Hvis man bruger ytringsfriheden i Danmark og Sverige bliver man straks kaldt racist af de politiske korrekte aber

Nej ikke sandt jeg husker fornylig en mand der blev idømt en bøde på 1500 kr for at kalde Mette Frederiksen for en skodsæk[url] https://da-dk.fac...0[/url][b] [b]Men hvis man kun kan se alting med BLÅ/GULE eller RØD/HVIDE briller på er man jo farvet af det de politiske korrekte mener i Danmark eller Sverige
Alt det du mener har jeg aldrig oplevet her i Thailand under det såkaldte militære styre jeg ser bare fordele i at nogen begynder at rydde kraftigt op efter al korruptionen med Suthep & Thaksin Og så er bare spørgsmålet er Thaierne klar til et Demokrati
Forsat god påske det der er tilbage af den Nogle danske politikere vil afskaffe alle helligdagene da bare påsken alene koster Danmark 5 milliarder kr. samtidigt taler samme politikere om at man skal værne om danske værdier og familier det er da til at brække sig overSad[/b]

hej
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 08:01
Bruger avatar

Bruger

mig bekendt er der ingen civile borgere der er blevet dømt i en militær ret, modtager gerne link fra dig

http://www.amnest...s-kongehus
Anarki eller Kaos.
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 08:38
Bruger avatar

Bruger

skipper skrev:

http://www.amnest...s-kongehus

tak for link
maichai
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 09:30
Bruger avatar

Bruger

skipper du får den lige igen griner tale frit jeg skraldgriner stadigvæk

-SKOD SÆK!!! Må din røv klø og dine arme være for korte!!!!!!

Sådan skrev 28-årige Nicki Wickelgren i december måned sidste år på beskæftigelsesminister Mette Frederiksens (S) officielle side på Facebook. Det har nu kostet ham en bøde på 1500 kroner, da han ifølge Midt- og Vestsjællands Politi har forbrudt sig mod straffelovens paragraf 121, som omhandler 'fornærmelig tiltale'.

http://nyhederne....aa-1500-kr

hej
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 09:46
Bruger avatar

Bruger

maichai@

Sådan, så kan han lære det, den asociale nasserøvsarcasm
Anarki eller Kaos.
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 10:43
Bruger avatar

Bruger

Nu var det dette her jeg hentydede til skipper men som altid fordrejer du det det er der jo til gengæld ikke noget nyt i
Jeg skraldgriner stadigvæk griner

hej
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 10:50
Bruger avatar

Bruger

Jeg fordrejer skam ikke noget, måske skulle du læse dit link lidt mere indgående.

- Det var truslen mod Mette Frederiksen og hendes familie, der fik os til at anmelde kommentaren. Det var ikke ordet 'skodsæk', der førte til det, oplyser Beskæftigelsesministeriet til tv2.dk.

Anarki eller Kaos.
maichai
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 10:55
Bruger avatar

Bruger

Det har jeg skam læst men sandheden er jo at man ikke må sige hvad man vil i Danmark og jeg forstår da udmærket manden bliver sur på skodsækken når hun lader ham betale for kæresten efter at have taget kontanthjælpen fra hende en lov der er helt hen i vejret gensidigt forsørgerpligt min bare røvSad

hej
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 11:38
Bruger avatar

Bruger

maichai@

Efter min mening er det ulovligt, at kræve man skal forsørge en person over 18 år, familie eller ej.
Anarki eller Kaos.
maichai
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 12:30
Bruger avatar

Bruger

Efter min mening er det ulovligt, at kræve man skal forsørge en person over 18 år, familie eller ej.
Ikke efter den såkaldte røde regering mening har du en kæreste i behøver sku ikke engang at være gift så må du betale hvis du er så uheldig at kæresten ryger på bistandshjælp JA jeg fatter heller ikke moralen i detAngry Jeg har set venner må gå fra hus og hjem fordi den ene part røg ud af dagpengesystemet og over på bistandssystemet og den anden part havde et ikke særligt godt betalt jobSad

hej
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 12:45
Bruger avatar

Bruger

Fortvivl ikke:

http://bm.dk/da/B...pligt.aspx
Anarki eller Kaos.
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2015 14:01
Bruger avatar

Bruger

Fortvivl ikke:
Jeg fortvivler ikke synes bare det er synd for dem det er gået ud over men nu bliver der åbenbart rettet op på det det er da lidt positivt Shock

hej
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2015 02:55
Bruger avatar

Bruger

skipper skrev:

livet er ikke det værste vi har, slet ikke når man han fundet verdens bedste land at leve i

du skipper hvilkel land er du flyttet til, et land hvor politikene arbejder for folket er sku inte nem at finde
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Canadisk mand forlader munke livet efter sexanklager Nord Thailand 1 22-10-2022 15:22
Livet ku blive det bedste vi har. Alt det andet 2 22-09-2021 18:47
oversvømmelser har kostet 32 livet Nyheder på dansk 3 17-09-2019 10:40

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768