Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ny hjemmeside om ASIEN med bl. a. nyheder og debat
aaby
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 07:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Hejsa. Mine fingre ryster, mit gamle hjerte banker, ja jeg er simpelthen hunde ræd for at blive smidt ud af thaidk

Jeg har nemlig planer om at reklamere for min nye hjemmeside, som jeg selv mener er en af de største satsninger på dansk nyheder om Asien, som endnu er set på Internettet.

http://asiennoegl...

blev for alvor lanceret midt i denne uge, og Thailand var det nemmeste sted at begynde, fordi der allerede er forums her, hvor jeg tillod mig at introducere hjemmesiden.

Men... hjemmesiden er en Asien side, med nyheder fra hele Asien, med event kalender for udvalgte lande, og så debatforums.

Ja. Disse var ordene. Håber at i kigger forbi.

DBH

Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 07:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

velkommen til den nye side

hvis du vil lave reklame kan du sikkert købe en plads på http://aidsboern.... for små penge og så støtter du jo også et godt formål

held og lykke med din nye side


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 08:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Ja en fin ide med en nyheds side om asien.....

Håber at folk tager godt imod den...Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
lindyras
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 13:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

aaby...

En fin og informativ om side om asien..jeg takker:@

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 13:39



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Den server er for langsom for mig. Sorry. Når man sidder i DK med en 50 MB, så gider man ikke sidde og vente i evigheder. Så få en hurtigere server, hvis du vil ha fat i mængden.:) Blot mit råd.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 13:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

jeg sidder også i dk men den går meget findt igennem 15s

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 13:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja det er en fin side og den er meget hurtig åbnet.
Selv med min meget langsomme net. 2mb
HEHE
ja så blev du også smidt af dtw.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 20:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

aaby skrev:
Hejsa. Mine fingre ryster, mit gamle hjerte banker, ja jeg er simpelthen hunde ræd for at blive smidt ud af thaidk


Nååå - min opfattelse er nu at thaidk.dk trives meget godt i et miljø med flere facetter, så mon ikke du kunne tildeles imunitet :LOL

aaby skrev:
http://asiennoegl...

Men... hjemmesiden er en Asien side, med nyheder fra hele Asien, med event kalender for udvalgte lande, og så debatforums.


Jeg har været forbi :D og det hedder altså epidemier :LOL kan se at du har startet en "jeg får klager over stavefejl" tråd, dette er ikke en klage, blot en oplysning - jeg kan godt lide board temaet - det er ret sejt, men det undre mig at man tilsyneladende ikke kan komme fra forum og tilbage til forsiden, det er lidt frustrerende...

Og ja... servage er ikke verdens mest stabile udbyder af internethosting ser det ud til, for svartiderne er RET lange, dette gælder så også din side...

Men jeg vil bestemt kigge indenom engang imellem, for jeg interesserer mig da pænt meget for landene rundt om Thailand også :)





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2009 21:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Ja det ser ud til at Servage ikke er særligt stabile lige pt. og er da lidt ked af at jeg har anbefalet dem både til ThaiDK og Asien Nøglen....men de har jo da så indrømmet at de har lidt bøvl med deres database servere lige pt. må da håbe de får styr p det,ellers er jeg færdig med at anbefale folk at bruge dem...så må det hedde surftown eller sådan noget som webhotel i stedet for

@jos_38. Jeg kan nu ikke forstå at du ike kan komme tilbage til forsiden inde fra debatten,her hos mig er der da stadig det øverste del med dropdown menuen omme i debatten,og der hedder det første menu punkt "hjem",det fører ihvertfald mig til forsiden igen.....

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2009 03:49



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

claus31130 skrev:
@jos_38. Jeg kan nu ikke forstå at du ike kan komme tilbage til forsiden inde fra debatten,her hos mig er der da stadig det øverste del med dropdown menuen omme i debatten,og der hedder det første menu punkt "hjem",det fører ihvertfald mig til forsiden igen.....


Ja ja - du kan jo sagtens være kæk, jeg er en gammel mand og klokken 1 er sent for mig... nå... nørd




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2009 13:12

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Man vil nok synes, jeg er en kedelig fyr, når je stiller følgende spørgsmål:

De er med http://asiennoegl... tale om systemtisk og direkte kopiering af tekster fra andre medier. Er det ikke i strid med loven om ophavsret?

Jeg har selv i nogle få tilfælde afkopieret hele atikler og bragt dem i mine indlæg, men det har ikke været systematisk.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2009 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Bent skrev:
Man vil nok synes, jeg er en kedelig fyr, når je stiller følgende spørgsmål:

De er med http://asiennoegl... tale om systemtisk og direkte kopiering af tekster fra andre medier. Er det ikke i strid med loven om ophavsret?

Jeg har selv i nogle få tilfælde afkopieret hele atikler og bragt dem i mine indlæg, men det har ikke været systematisk.

Mvh
Bent


et godt spørgsmål som vi nok må overlade til aaby at besvare da han sikkert nok har en aftale da det jo er et nyhedsportal han driver




...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2009 16:10



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
Bent skrev:
Man vil nok synes, jeg er en kedelig fyr, når je stiller følgende spørgsmål:

De er med http://asiennoegl... tale om systemtisk og direkte kopiering af tekster fra andre medier. Er det ikke i strid med loven om ophavsret?

Jeg har selv i nogle få tilfælde afkopieret hele atikler og bragt dem i mine indlæg, men det har ikke været systematisk.

Mvh
Bent


et godt spørgsmål som vi nok må overlade til aaby at besvare da han sikkert nok har en aftale da det jo er et nyhedsportal han driver




...



Tror ikke vi behøver vente på at aaby kommer forbi igen, det er bare at google på ophavsret - og så læse §4 :

§ 4. Den, som oversætter, omarbejder eller på anden måde bearbejder et værk, herunder overfører det til en anden litteratur eller kunstart, har ophavsret til værket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måde, som strider mod ophavsretten til det oprindelige værk.

Stk. 2. Ophavsretten til et nyt og selvstændigt værk, som er frembragt gennem fri benyttelse af et andet, er ikke afhængig af ophavsretten til det oprindelige værk.


Så det ser ud til at asiennøglen har sit på det tørre...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2009 05:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Så det ser ud til at asiennøglen har sit på det tørre...


Kommer naturligvis an på hvor tørt tørt skal være - for det her ser da ikke for godt ud :

asiennoeglen.dk skrev :
Asiennøglen er i øjeblikket nedtaget, pga af manglende økonomi, den kommer online igen, når vi har de fornødne midler



og det er vel en noget "våd Berlinger" fornemmelse går jeg udfra, men held og lykke til Bjarne og Claus, jeg håber da at I kan få gang i den igen...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2009 07:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det var sgu da synd den side gik ned, det var da ellers meget sjovt og læse inde på den side.

Håber siden kommer op igen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2009 08:49

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
jeg er en gammel mand og klokken 1 er sent for mig... nå... nørd

Så er je endnu mere imponeret over, at det er lyjkkedes dig at blive så dygtig til thai. Jeg har hørt mange sige, at de var intresserede i at lære thai, men det er få, der kommer nogen vegne. Endnu færre når frem til at kunne læse og skrive sproget.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2009 09:34

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:


et godt spørgsmål som vi nok må overlade til aaby at besvare da han sikkert nok har en aftale da det jo er et nyhedsportal han driver...



Tror ikke vi behøver vente på at aaby kommer forbi igen, det er bare at google på ophavsret - og så læse §4 :

§ 4. Den, som oversætter, omarbejder eller på anden måde bearbejder et værk, herunder overfører det til en anden litteratur eller kunstart, har ophavsret til værket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måde, som strider mod ophavsretten til det oprindelige værk.

Stk. 2. Ophavsretten til et nyt og selvstændigt værk, som er frembragt gennem fri benyttelse af et andet, er ikke afhængig af ophavsretten til det oprindelige værk.


Så det ser ud til at asiennøglen har sit på det tørre....[/quote]

Jeg tror, det er den forkerte paragraf, du ser på. Den handler om ophavsretten til oversættelser eller omarbejdninger af værker, som er frembragt af andre. Den tilhører oversætteren eller omarbejdeen.

I detter her tilfælde er der ikke tale om oversættelse eller omarbejdelse, men der er tle om simpel afkopiering. Det kan ikke være tilladt. I hvert fad ikke, hvis det gøres i erhvervsmæssigt øjemed.Det må forudsætte en tilladelse fra skberen af orininalværket.

Men jeg kan dårligt forestille mig, at f.eks. det statsejede klinesiske nyhedsbureau Xinhua vil protestere over, at nogen kopieer og viderebringer dets meddelelser. Som et propagandaorgan vil det sikkert kun være glad for det.


Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2009 05:51



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
Så er je endnu mere imponeret over, at det er lyjkkedes dig at blive så dygtig til thai. Jeg har hørt mange sige, at de var intresserede i at lære thai, men det er få, der kommer nogen vegne. Endnu færre når frem til at kunne læse og skrive sproget.


Tak skal du ha Bent - vil du adoptere mig - jeg står og mangler nogen forældre med den evne (at synes det er fint og OK at jeg lærer sproget) :LOL




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2009 05:58



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
Jeg tror, det er den forkerte paragraf, du ser på. Den handler om ophavsretten til oversættelser eller omarbejdninger af værker, som er frembragt af andre. Den tilhører oversætteren eller omarbejdeen.

I detter her tilfælde er der ikke tale om oversættelse eller omarbejdelse, men der er tle om simpel afkopiering. Det kan ikke være tilladt. I hvert fad ikke, hvis det gøres i erhvervsmæssigt øjemed.Det må forudsætte en tilladelse fra skberen af orininalværket.

Men jeg kan dårligt forestille mig, at f.eks. det statsejede klinesiske nyhedsbureau Xinhua vil protestere over, at nogen kopieer og viderebringer dets meddelelser. Som et propagandaorgan vil det sikkert kun være glad for det.


Jeg tror bestemt at du har ret med hensyn til Xinhua :LOL men jeg ved at omtalte paragraffer er blevet fremført i argumenter på 24.dk (gratisavisen 24 timers debatforum) - vel at mærke argumenter for at hvis man bringer artiklerne ubearbejdede så er det iorden under kildeangivelse (altså "dette er sakset fra Reuters"skaal - er det oversat eller oversat og ombearbejdet, skal der stadig en kildehenvisning til original materialet, men den intellektuelle ret overgår til den nye forfatter - dog (som det står) kun til eget materiale, det oprindelige materiale mister derfor ikke noget i forhold til ophavsret...

Jeg er ikke advokat, og heldigvis for det - men jeg mangler en sag (jeg tror ikke engang der er en prøvesag) som viser hvor grænserne går, i forhold til at offentliggøre andres værker (der er jo ganske mange hjemmesider med musiktekster på også) uden direkte at adspørge kunstneren...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-06-2009 16:03



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Kan se at siden tilsyneladende stadig er nede - jeg tænker at det jo ikke kan være serveren der er nede, efter som den side der vises nu, jo tilsyneladende ligger på domænet...

Man bliver da lidt nysgerrig efter hvilken regning det dog så kan være der ikke er betalt, eller om Bent har ret i at ophavsretten blev et problem...

Jeg håber at Aaby kommer ind med noget forklaring - når nu han satte den i søen med denne tråd...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 30 19-09-2024 11:04
Der kan nu bookes på Thai airs hjemmeside Flybilletter 2 30-05-2021 15:30
Hairy Bikers i Asien Hele Thailand 2 28-11-2020 09:36
Forskere finder 157 nye dyrearter i truede områder i Asien Nyheder på dansk 1 13-12-2018 04:41
@Thai-dk Debat Forum er flyttet Nyt fra Administrationen 7 03-12-2018 23:18

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 112,194,677 Unikke besøg | jQ Blog