Norwegian-chef: Halv pris til Bangkok
|
thai |
Skrevet d. 11-01-2012 01:44
|
Bruger
Antal indlæg: 3352
Tilmeldt: 03.07.09
Status:
Offline
|
Nye flytyper vil halvere prisen på en tur fra Europa til Asien, siger lavprisselskabets topchef, der dog først vil gå på vingerne om et år.
På trods af at Norwegian er forsinket med dets lovede langdistanceruter til blandt andet Thailand, forudser lavprisselskabets topchef Björn Kjos et boom i trafikken. Det skyldes at billetprisen snart vil styrtdykke, siger han ifølge den svenske avis Dagens Näringsliv.
Årsagen til det ventede kraftige fald i billetprisen skyldes hovedsageligt de nye flytyper som Boeing 787 Dreamliner, der har et langt mindre brændstofforbrug end de flytyper, der bruges i dag.
Læs også: Norweigan banker SAS http://www.busine...banker-sas
"Gør vi det rigtigt, kommer vi til at flyve med halvdelen af den udgift, konkurrenterne gør i dag," siger Björn Kjos og tilføjer:
"Dreamlineren kommer til at føre til den samme revolution for langdistanceflyene, som vi tidligere har set for kortdistanceflyene i Europa. Det kommer til at blive meget billigere at flyve langt, og jeg regner endda med, at priserne for passagererne bliver halveret."
Udmeldingen fra den farverige flychef kommer på trods af, at han indtil videre har måttet holde sine langdistancedrømme på jorden. Planen var egentlig, at flyvningerne skulle være i gang i begyndelsen af 2012, men Dreamlinerens forsinkelse har gjort det umuligt.
Norwegian vil flyve langt til drømme pris http://www.busine...roemmepris
De nye flytyper er en forudsætning for lavprisflyvninger til Asien, og derfor har Norwegian-chefen da også tidligere afvist al snak om at indsætte andre fly på ruten, indtil Dreamlineren er klar.
Det amerikanske langdistancefly, der for en stor del at bygget i lette kompositmaterialer frem for aluminium, er flere år forsinket, og lige nu lyder prognosen, at de første fly til Norwegian bliver leveret i begyndelsen af 2013.
Norwegian har bestilt seks 787-fly, og Björn Kjos vurderer, at han kan ende med at få brug for tre-fire gange så mange. Så stort er potentialet i billige langdistanceflyvninger i Kjos’ øjne, og det skyldes for en stor del, at han forventer at trafikken med turister vil stige voldsomt, når de billige billetter er en realitet.
En anden ting, der skal være med til at holde udgifterne nede for det norske selskab er at hyre kabinepersonale i Asien og på den måde spare på lønudgifterne. Det er Norwegian allerede i gang med p ruter til Spanien, og det koncept skal gentages på de asiatiske ruter.
Lige nu er planen, at Arlanda-lufthavnen ved Stockholm skal være hub for Norwegians flyvninger til Asien, skriver Dagens Näringsliv.
Udover turen til Bangkok har Norwegian-chefen også tidligere luftet planen om at flyve på New York med Dreamlineren.
http://www.busine...il-bangkok |
|
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 11-01-2012 10:58
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
De er måske ved at spare sammen allerede nu:
http://ekstrablad...688043.ece |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 11-01-2012 15:13
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
Status:
Offline
|
AL 48 skrev:
De er måske ved at spare sammen allerede nu:
http://ekstrablad...688043.ece
citat fra avisen
Onsdag i sidste uge købte Torill Bakkehaug fra Oslo flybilletter for 7300 norske kroner hos Norwegian. Beløbet blev i første omgang trukket én gang, men fredag blev der trukket 7000 kroner fra kontoen.
Søndag forsøgte hun forgæves at få kontakt med flyselskabet.
- Så sendte jeg en email, men jeg fik bare det svar, at jeg havde fået et sagsnummer. I dag ringede jeg så igen og sagde, at nogen måtte kunne fortælle, hvornår jeg får pengene tilbage. Da fik jeg besked på, at der kunne gå mellem to og fire uger, siger Torill Bakkehaug til VG Nett.
Informationschef hos Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, bekræfter, at flere tusinde kunder er blevet trukket dobbelt på deres konti.
- Det er selvfølgelig beklageligt, at det er sket, og vi arbejder på højtryk for, at kunderne får deres penge tilbage, siger Lasse Sandaker-Nielsen. citat slut
hvem snyder hvem, to til fire uger før kunderne kan få deres penge tilbage. Totalt uhørt, Norwegian har tyv stjålet kundernes penge, de skal bare betale her og nu , ikke alle kan undvære 7000 kr i op til 4 uger |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 15-11-2012 05:25
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
Status:
Offline
|
Norwegians 'superbillige' flybilletter er dyrere end konkurrenternes
http://politiken....s/?ref=eb1
selskabet Norwegians |
|
|
|
Ingolf |
Skrevet d. 01-12-2012 16:08
|
Bruger
Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
Status:
Offline
|
Man skulle jo ellers synes de har mulighed for at sälge billige billetter, men tanke på deres ansättelse kontrakter/krav
http://www.svd.se...85888a.pdf
Mvh Ingolf |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 03-12-2012 05:54
|
Bruger
Antal indlæg: 3352
Tilmeldt: 03.07.09
Status:
Offline
|
Ingolf skrev:
Man skulle jo ellers synes de har mulighed for at sälge billige billetter, men tanke på deres ansättelse kontrakter/krav
http://www.svd.se...85888a.pdf
ja det er hårde betingelser der stilles,
Terms and Conditions
Basic Monthly Payment:
5000 Euro per month pro rata
2. Per Diems:
1000 Euro per month pro rata
3. Taxes:
Pilots will be liable for payment of taxes in Thailand
4. Days Off:
Minimum of 8 days off per month with a number of days of free of duty in Europe.
5. Annual Leave:
Annual leave shall accrue at 2.5 days per month.
6. Accommodation:
For the first month of contract, Norwegian will supply hotel accommodation. Thereafter
accommodation in Bangkok will be the responsibility of the Contractor.
Accommodation at outstations if required will be provided by Norwegian.
7. Ground Transportation:
Ground transportation in Bangkok will be the responsibility of the Contractor.
Ground transportation at outstation if required will be provided by Norwegian.
8. Air Transportation:
Personnel may avail of travel on Norwegian Long Haul.
9. Bank Guarantee:
The pilot will be required to have a bank guarantee in place prior to starting on this contract, this
will reduce by third (1/3) each completed year of contract i.e. a Bank Guarantee of 30,000Euros
it will reduce by 10,000Euros year each completed of contract. The bank guarantee will only be
acted upon if the pilot is not successful at completing the full contract.
Current B-777 Pilots
No bank guarantee will be required.
Current B767,757 or 737 Pilots
A bank guarantee of 30,000 Euros will be required.
All others Type rated Pilots
A bank guarantee of 40,000 Euros will be required.
Terms and ConditionsIn the event that you are interested in this position with Norwegi |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 13-06-2013 15:14
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
Norwegians nye lange flyvninger ramt af store forsinkelser.
Mange af det norske lavprisselskabs passagerer har måttet vente timevis på at komme af sted til deres oversøiske destinationer - én forsinkelse udviklede sig til mange.
Da Norwegian torsdag i sidste uge havde premiere på sin første langrute, skete det under stort ståhej i Oslo-lufthavnen Gardermoen. Smilet på den farverige chef Bjørn Kjos kan dog meget vel være blevet mindre, for siden weekenden har selskabets langruteflyvninger været præget af store forsinkelser.
Ifølge branchesitet Check-in startede balladen lørdag, da det reservefly, Norwegian har leaset, indtil det får leveret sine kommende Boeing Dreamliner-fly, pludselig måtte en tur i hangaren for at få påklistret Norwegian-logoer på siden af Airbus A340-flyet.
Identifikationskravet kom angiveligt fra de thailandske myndigheder i Bangkok, og det skabte en forsinkelse på knap to timer, som lige siden har givet Norwegian hovedpine.
http://www.busine...rsinkelser |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 27-08-2013 12:00
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
Nu da "dardi" var inde i replikboksen og spørge til bagagepris blev jeg nysgerrig, og ville se hvor meget der er sparet ved at flyve med Norwegian.
Pas på, - deres billetter ser umiddelbart rigtig billige ud, men der er store tillæg for både bagage og måltider.
Samtidig har de lavet det så snedigt, at ved mellemlanding beregnes tillæget (prisen) dobbelt. Og har man ikke betalt på forhånd, men venter til lufthavnen, er der også større gebyrer.
- Det hele er lavet noget uigennemskueligt.
F.eks. her:
Mine rejsevalg
Udgående
København - Stockholm-Arlanda
Tirsdag 10. sep 2013 11:40 - Terminal: 2
Flyvning DY3196 - LowFare
Stockholm-Arlanda - Bangkok
Tirsdag 10. sep 2013 15:45 - Terminal: 5
Flyvning DY7205 - LowFare
Betjent af Norwegian Long Haul
1 Voksen 2.178 DKK
Retur
Bangkok - Stockholm-Arlanda
Onsdag 25. sep 2013 09:00
Flyvning DY7206 - LowFare
Betjent af Norwegian Long Haul
Stockholm-Arlanda - København
Onsdag 25. sep 2013 18:50 - Terminal: 5
Flyvning DY3213 - LowFare
1 Voksen 1.600 DKK
Samlet pris
(alt inklusive) 3.778 DKK
------------
En billig pris?: Ja, -umiddelbart. Men så skal man til det svære, for bagage og mad og drikkevarer er ikke includeret i billetprisen
Så kan man tilføje en "Plus pakke", (husk begge veje), - så er prisen pludselig kr. 4.802,-
Husk kun 20kg. i bagage, -ellers koster det "kassen". Især fordi der er mellemlanding, og de derfor "dobler op", jævnfør deres bagageregler.
Når man så også ser på deres flyvetid:
Udrejse: 14 timer 15 min. (ophold 2:55)
Hjemrejse: 16 timer (ophold 3:35)
Nederst ved prisen står der: "Der trækkes et gebyr for betaling med visse kort".
Når man så vil gå ind og nærstudere disse "gebyrer", så får man alle deres bagageregler,-og absolut intet om "kortgebyrer".
Alt i alt tror jeg sgu nok, at jeg foretrækker et flyselskab hvor alt er overskueligt, og hvor man ikke skal betale dobbelt for bagage bare fordi de mellemlander
Er der nogen her der har erfaringer med denne rute,-så sig frem |
|
|
|
dardi |
Skrevet d. 28-08-2013 11:21
|
Bruger
Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
Status:
Offline
|
@AL48
Jeg giver dig fuldt ud ret. Norwegian kan vi ikke bruge .. tror at de brænder nallerne på den måde de har skruet det sammen på. Totalt uigennemsigtig / eller bare meget møjbesværligt.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden. |
|
|
|
Pleasantville |
Skrevet d. 28-08-2013 12:22
|
Bruger
Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
Status:
Offline
|
Her er så Thaiair's modspil til dem hvilken jeg nok ville foretrække.
Attraktive kampagnepriser fra THAI
THAI introducerer nye kampagnepriser - nu også i højsæsonen og helt indtil 31. marts 2014.
THAI har netop introduceret nye og særdeles attraktive kampagnepriser til en lang række udvalgte destinationer helt til frem til den 31. marts 2014.
Billetter skal blot være bestilt og betalt senest den 30. september 2013 og omfatter både økonomiklasse, Premium Economy og Business Class. Kampagnen gælder for afrejser fra København på økonomiklasse i perioden 27. august 2013 - 31. marts 2014 og på Premium Economy og Business Class fra den 1. september.
Det er muligt at kombinere visse typer økonomiklasse med Premium Economy eller Business Class, ligesom det er muligt at kombinere Premium Economy og Business Class.
Med priser til Bangkok fra DKK 4790 på økonomiklasse i lavsæsonen og DKK 6390 i højsæsonen er der tale om virkeligt favorable priser
Kontakt dit rejsebureau eller THAI på tlf. 3375 0120 og hør mere om de særdeles attraktive kampagnepriser, destinationer og regler.
Afmeld nyhedsbrevet |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 05-09-2013 11:18
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
Norwegian har igen sat Dreamliner i hangaren
Lavprisflyselskabet Norwegian har ikke meget glæde af sine Dreamlinere. Den ene flyver ikke, skriver Stand By.
Der har været mange problemer med Boeings nye flytype Dreamliner, B787'ere. Og lavprisflyselskabet Norwegian har nu fået et nyt, skriver branchemagasinet Stand By.
Siden mandag har den ene af selskabet to Dreamlinere stået i Arlanda Lufthavn ved Stockholm.
Flere end 600 passagerer blev berørt, da et af Norwegians to nye fly skulle til New York. Flyselskabet måtte sende passagererne på hotel, og først efter 25 timers forsinkelse kom passagererne af sted - i et chartret fly.
Norwegian måtte leje fly af det portugisiske selskab HiFly. Og igen onsdag morgen var det et portugisisk fly, der fløj passagererne til Bangkok med knap et halvt døgns forsinkelse.
- Vi har haft passagererne - både i Stockholm og New York - på hotel samt sørget for mad og drikke. Vi lever op til de internationale krav, siger Norwegians svenske pressechef Åsa Larsson til Stand By.
- Vores B787 står stadig i Arlanda, men vi flyver atter langruter med de to chartrede A340 fra HiFly, siger hun.
Norwegian har foreløbig modtaget to af de otte bestilte B787, den tredje kommer næste måned, mens Boeing næste år leverer yderligere fire af slagsen.
Dreamliner-modellen har generelt været lidt af et mareridt for Boeing. 7. januar begyndte et helt nyt, parkeret Dreamliner-fly at brænde i lufthavnen i Boston.
16. januar fik alle Dreamlinere startforbud i USA og Japan, efter at et af flyene måtte sikkerhedslande i Japan på grund af røgudvikling om bord.
Dagen efter fik Dreamlineren også startforbud i Europa og Asien. Problemerne blev lokaliseret til en kortslutning i lithium-batterierne.
Da de blev skiftet ud med en ny batteritype, blev startforbuddene ophævet i slutningen af april.
http://ekstrablad...087225.ece
http://www.standb...norwegian/ |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-09-2013 08:08
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Hvad koster maden mon hos Norwegianerne, og kan man forvente at få den serveret af ubehøvlede tykke negerdamer fra Øvre Volta, eller skal man sidde og gnaske sin madpakke kun iført underhylere for at spare på bagagen?
Spørgsmålene hober sig op, eftersom det begynder at stå klart at kunderne er så nærige at de snart ikke under sig selv at rejse nogen steder, men finder ud af det er meget billigere at blive hjemme i Jylland hos grisene, og fodre sig selv
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 06-09-2013 08:51
|
Bruger
Antal indlæg: 3352
Tilmeldt: 03.07.09
Status:
Offline
|
skipper skrev:
Hvad koster maden mon hos Norwegianerne, og kan man forvente at få den serveret af ubehøvlede tykke negerdamer fra Øvre Volta, eller skal man sidde og gnaske sin madpakke kun iført underhylere for at spare på bagagen?
Spørgsmålene hober sig op, eftersom det begynder at stå klart at kunderne er så nærige at de snart ikke under sig selv at rejse nogen steder, men finder ud af det er meget billigere at blive hjemme i Jylland hos grisene, og fodre sig selv
hej skipper
her er et link til norwegians: Prisliste og valgfrie tilvalg
http://www.norweg...ion/gebyr/ |
|
|
|
dardi |
Skrevet d. 06-09-2013 09:06
|
Bruger
Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
Status:
Offline
|
@thai
Hvis du kan finde rundt i de forkortelser og lignende .. så er du dygtig .. giv gerne kursus .. De smadrer sig selv ved at lave det på den måde... (f.eks +500 for indchecket bagage til Thailand). Jeg køber en rejse for fanden .. ikke et billigt beløb + ALT det andet, som er naturlig del af en normal rejse ( flytur+kuffert+lidt mad+lidt at drikke) .... Jeg tør ikke rejse med dem .. koster sikkert også kassen at stå af flyet !!!
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-09-2013 09:14
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Tak thai.
Prislisten siger ikke noget om hvor meget man sparer ved at flyselskabet udnytter underbetalt udenlandsk arbejdskraft.
Men det er måske ikke et problem for dig at piloten kan være ind hyret fra andre selskaber, og at man ikke kan stole på han/hun har overholdt hviletiderne?
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Thaihans |
Skrevet d. 06-09-2013 09:20
|
Bruger
Antal indlæg: 515
Tilmeldt: 11.09.09
Status:
Offline
|
hej
jeg flyver med http://www.turkis...om/en-int/
flyver fra københavn d. 18-09 retur fra bangkok d.18-10
til den billige pris kun 3,740 DKK, fly og vente tid er kun 17 timer |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-09-2013 09:25
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Hej Thaihans.
Er det så den samlede ventetid, eller skal du sidde og vente 17 timer mere når du skal hjem igen
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Thaihans |
Skrevet d. 06-09-2013 09:34
|
Bruger
Antal indlæg: 515
Tilmeldt: 11.09.09
Status:
Offline
|
skipper skrev:
Hej Thaihans.
Er det så den samlede ventetid, eller skal du sidde og vente 17 timer mere når du skal hjem igen
godmorgen skipper vi skærer det lige ud i pap
udrejse: fly og vente tid er samlet alt i alt 17 timer
hjemrejse: fly og vente tid er samlet alt i alt 17 timer |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-09-2013 09:40
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Tilmeldt: 08.05.09
Status:
Offline
|
Ih Hans, sikke du kan sidde og prinse dig i 17 timer på din flade røv, så har du vel også regnet ud hvor meget du sparer pr. time?
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Thaihans |
Skrevet d. 06-09-2013 09:45
|
Bruger
Antal indlæg: 515
Tilmeldt: 11.09.09
Status:
Offline
|
skipper skrev:
Ih Hans, sikke du kan sidde og prinse dig i 17 timer på din flade røv, så har du vel også regnet ud hvor meget du sparer pr. time?
250 kr skattefrit i timen |
|
|